حمله پلیس صهیونیست به عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس + تصاویر

یک نظامی صهیونیست پس از درگیری با چندین خبرنگار فلسطینی، به عکاس آسوشیتدپرس که مشغول ثبت لحظات بود حمله کرد و باعث ایجاد جراحت در او شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌پی، عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (جمعه) در حالی که تظاهراتی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را پوشش می‌داد مورد ضرب و شتم پلیس رژیم صهیونیستی قرار گرفت و درنهایت با جراحاتی از ناحیه سر به بیمارستان فرستاده شد.

محمود ایلیان یک تظاهرات هفتگی علیه اشغالگری‌های رژیم غاصب را در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس پوشش می‌داد. ساکنان قدیمی فلسطین در این منطقه در حال مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست برای مقابله با بیرون راندن آن‌ها از خانه‌هایشان هستند. مسئله تجاوز رژیم صهیونیستی از طریق شهرک‌سازی‌های گسترده اخیراً به تنش‌ها در منطقه دامن زده و توجه جهان را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که از خشونت علیه خبرنگار خود بسیار خشمگین است و در همین حال، یک گروه برجسته مدافع حقوق روزنامه‌نگاران خواستار اقدامات انضباطی علیه افسران درگیر شده است.

به گفته ایلیان، تظاهرات روز جمعه نسبتاً آرام بود و فقط درگیری‌های جزئی بین پلیس مرزی شبه‌نظامی رژیم صهیونیستی و معترضان وجود داشت. او گفت که حدود ۱۵ دقیقه پس از پایان تظاهرات، گروهی از افسران پلیس مرزی به او نزدیک شده و به سمت او بمب صوتی پرتاب کردند.

بمب صوتی یا نارنجک نورزا که نارنجک گیج‌کننده هم نامیده شده، نوعی از نارنجک است که از مقداری ماده منفجره ساخته شده و با ایجاد نور زیاد و صدای شدید باعث متفرق کردن جمعیت در تظاهرات می‌شود. این نارنجک در فاصله کم می‌تواند کشنده باشد و در صورت انفجار از شعاع چندمتری، می‌تواند صدمات شدیدی به فرد وارد کند.

ویدئویی از صحنه نشان می‌دهد که ایلین در مقابل یک ماشین سفید ایستاده است که یکی از افسران به او نزدیک می‌شود، او را به عقب هل می‌دهد و سپس چندین مشت به او می‌زند. ویدئوی دوم نشان می‌دهد قبل از این‌که افسر به آیلین حمله کند، او در حال عکس گرفتن از پلیس بوده که به چندین روزنامه‌نگار دیگر حمله کرده بود.

حمله پلیس صهیونیست به عکاس خبرگزاری آسوشیتد پرس

صورت ایلیان خونریزی داشت و او برای انجام عکس‌برداری با اشعه ایکس به بیمارستان هداسا قدس اشغالی منتقل شد. وی دچار شکستگی نشده است و چند ساعت بعد با کبودی سر و صورت و کمردرد به خانه بازگشت.

پلیس مرزی رژیم صهیونیستی یک نیروی شبه‌نظامی است که اغلب برای سرکوب شورش‌ها اعزام می‌شود و افسران آن فلسطینیان را مورد هجوم قرار می‌دهند افسران پلیس رژیم صهیونیستی همواره به استفاده از زور بیش از حد علیه معترضان و روزنامه‌نگاران غیرمسلح متهم بوده‌اند.

لورن ایستون، سخنگوی آسوشیتدپرس گفت: «ما از این حمله بی‌معنا و بی‌مورد پلیس اسرائیل به عکاس آسوشیتدپرس که تنها کار خود را انجام می‌داد، خشمگین هستیم. چنین خشونتی علیه روزنامه‌نگاران، نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول است.»

انجمن مطبوعات خارجی، که نماینده حدود ۴۰۰ روزنامه‌نگاری است که برای رسانه‌های بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین کار می‌کنند، گفت که حادثه روز جمعه آخرین مورد از یک رشته حملات پلیس مرزی صهیونیست به خبرنگاران است.

این گروه گفت: «انجمن مطبوعات خارجی به شدت این رفتار را محکوم می‌کند، این رفتار سوالات جدی در مورد نظم و انضباط و حرفه‌ای بودن افسران ایجاد می‌کند.» وی درنهایت خواستار «تحقیقات جدی» و «اقدامات انضباطی مناسب» علیه افسر مذکور شد.

در حال حاضر، مقامات پلیس رژیم صهیونیستی از پاسخگویی درمورد این موضوع طفره می‌روند.

ایلین ۵ سال است که برای آسوشیتدپرس کار می‌کند و عکس ثبت شده توسط او از درگیری بین معترضان فلسطینی و پلیس صهیونیست در ماه مه گذشته در مسجد الاقصی به عنوان یکی از ۱۰۰ عکس برتر مجله تایم در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

حمله پلیس صهیونیست به عکاس خبرگزاری آسوشیتد پرس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار