معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرواز به کشور سوریه در آینده نزدیک برقرار می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در آینده نزدیک پروازهای سوریه برقرار می شود و مردم می توانند به زیارت حضرت زینب و حضرت رقیه(س) بروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه از۲۶ آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است؛ گفت: اوایل دفاع مقدس وقتی کشتی‌های ما در بندرعباس توقف کرده و رساندن آذوقه به مشکل برخورده بود با سخنرانی تاریخی امام (ره) ترابری کشور با عزم جهادی و در مدت زمان کوتاهی این اقلام را به دست مردم رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دولت رییسی چند شاخص در نظر گرفته که مهمترین شاخصه در دولت بر عهده وزرات راه و شهرسازی است که اولویت آن تولید مسکن ملی است؛ بیان داشت: با ایجاد بانک زمین، توسعه زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن همه مؤلفه‌ها و با آسیب شناسی از انواع پروژه‌های مسکن، ریل گذاری دقیقی شده در همین ۱۰۰ روزه فضا فراهم شده تا جهشی در طول ۴ سال رقم بخورد.

محمدی بخش تصریح کرد: در فرودگاه‌های استان هم طرح توسعه اجرا و قریب ۹۰ پرواز هفتگی انجام می‌شود و با توجه به کاهش کرونا و گستردگی بعد از آن، بخش حمل و نقل مسئولیت جدی تری به عهده دارد به خصوص در بخش هوایی که آماده هستیم تا با سرعت قابل قبولی پرواز‌ها را توسعه بدهیم.

اوافزود: با تلاش‌های صورت گرفته و ثمره خون شهید سلیمانی در آینده نزدیک پروزا‌های سوریه شروع خواهد شد و مردم از آن بهره خواهند برد و به زیارت حضرت زینب و حضرت رقیه (س)خواهند رفت و مردم کرمان هم که از دیرباز دنبال این خبر بودند، برای اولین بار از تریبون نمازجمعه کرمان اعلام می‌کنم که آمادگی لازم برای پرواز‌های سوریه خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت:با برداشته شدن ویزای سفر هوایی مقدمات لازم برای پرواز مستقیم از اقصی نقاط کشور به نجف اشرف هم فراهم شده و مسائل بهداشتی نهایی هفته آینده با همکاران در نجف تعیین خواهد شد تا مردم به عتبات عالیات بروند.

محمدی بخش تصریح کرد: به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده در فرودگاه کرمان بستر و زمینه گسترش پذیرش مسافر داخلی و بین المللی فراهم شده است.

او در ادامه با بیان اینکه دولت به خصوص وزارت راه و شهرسازی که بخش عمده‌ای از مسئولیت پروژه‌های مهم را بر عهده دارد، بیشتر پروژه‌های تعریف شده برای ۱۴۰۱ را به تصویب رسانده،افزود: هزار و ۱۶ میلیارد تومان جهت اجرای ۳۸۴ پروژه اداره کل استان کرمان اختصاص یافته که ۷۰۰ میلیارد تومان توسط استان و مابقی توسط سازمان تآمین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار دستگاه کامیون با ۱۸ هزار نفر راننده حرفه‌ای در پایانه‌ها و حمل و نقل استان کرمان فعالیت دارند، گفت: در حوزه راهداری ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته وجود دارد که دومین استان کشور محسوب می‌شویم و در حوزه هوشمندسازی راه‌ها و در حوزه هواشناسی هم اتفاقات خوبی در کشور رقم خورده است.

باروری ابرها

محمدی تاکید کرد: خبر خوبی را اینجا خدمت مردم اعلام می‌کنم و آن اینکه در یکی دو سال گذشته، حسب فرمایشات مقام معظم رهبری کار علمی و جهادی در مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه باروری ابر‌ها اتفاق افتاد و امروز یکی از ۵ کشور دنیا در تکنولوژی باروری ابر‌ها هستیم و تا پایان امسال بحث باروری ابر‌ها را در کرمان هم دنبال می‌کنیم تا نزولات جوی در این استان بیشتر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به سامانه ۱۴۱ برای اطلاع رسانی موضوعات مختلف برای همکاری با وزارت راه در خدمات دهی بهتر هم اشاره کرد و گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها و گره زدن برجام به توسعه کشور ما را در عقب ماندگی نگه داشت که امروز باید با تکیه بر جوانان حزب اللهی، شرکت‌های دانش بنیان و پُر کردن دست نظام در مواجهه با دشمن بتوانیم قدرت اقتصادی برتر منطقه باشیم.

او افزود: کشوری که در حوزه دفاعی در رتبه‌های ممتاز دنیا قرار گرفته و در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین در رتبه‌های سه تا پنج است و... باید سرریز این علم، کشور را به خلق ثروت و تولید قدرت نزدیک کند، زیرا مردم ما به اندازه کافی لیاقت و کفایت دارند تا اوضاع و احوال بهتری داشته باشند.

محمدی بخش تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان برگرداندن اعتماد مردم به خادمین خود است و این میسر نمی‌شود جز با کار جهادی و انسان‌های پاکدست و خدمتگذار و شریف، زیرا چاره‌ای جز اجرای طرح‌های موفق و پیروز نخواهد داشت و مردم کرمان که الگوی فراموش نشدنی خود را دارند باید فرهنگ حاج قاسم در بدنه دولت ساری و جاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار