اهداء ۲۷ شی تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در سروآباد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از اهداء ۲۷ اثر تاریخی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ رسول مرادی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: پس از دریافت گزارش یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی اهل و ساکن روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد، مبنی بر این‌که در حین احداث کانال آب‌رسانی به مزارع کشاورزی به تعدادی اشیای تاریخی برخورده است، موضوع بصورت ویژه توسط این یگان ثبت و بررسی شد.

مرادی گفت:با اعزام کارشناسان و نیرو‌های یگان حفاظت این اداره به محل، صحت این موضوع تایید و ۲۷ شیء شامل حلقه، سرپیکان، دست‌بند‌های مفرغی و آهنی که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بود، ضبط و به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای بررسی تحویل داده شد.

او این اقدام موثر را نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و اعتمادسازی پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان در میان مردم با فرهنگ منطقه عنوان و بیان کرد:همکاری و عشق به فرهنگ و تاریخ کردستان توسط عضو انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی عامل اصلی کشف این آثار بود که از همین طریق از این مرد فرهنگ دوست کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم همواره در راستای حفاظت و صیانت از تاریخ و فرهنگ استان موفق و سربلند باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد:نیرو‌های یگان حفاظت این اداره‌کل با وجود محافظت و نگهداری شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان، همواره نیازمند همکاری بیش از پیش مردم میراث‎دوست برای حفظ و صیانت از ارزش‎های تاریخی و فرهنگی کردستان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.