ممنوعیت حمل تفنگ بادی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هرگونه حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ p.c.p تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط‌ زیست ممنوع است.

مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: هرگونه حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ p.c.p تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان ممنوع است.

نظری افزود: با توجه به حضور پرندگان مهاجر و زمستان گذر در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان و به دلیل عدم صدور پروانه شکار در سال جاری، اخیراً مشاهده‌شده تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و استفاده از تفنگ‌های بادی برای شکار پرندگان کرده‌اند که این عمل خلاف ضوابط و مقررات محیط‌زیست است.

وی اظهار کرد: متخلفین با تفنگ بادی ۴.۵ و ۵.۵ و P.C.P باقدرت کمتر از ۴۰ ژول اقدام به شکار پرندگان مهاجر می‌کنند که این ادوات صرفاً با مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به‌منظور استفاده در باشگاه‌های تیراندازی ورزشی و با هماهنگی حراست سازمان ورزش و جوانان انجام می‌شود.

مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: حمل، استفاده و به همراه داشتن این سلاح‌ها و ورود آن به داخل مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان اعم از تالاب‌ها و مناطق ساحلی پارک ملی دریاچه ارومیه به هر عنوان تخلف محسوب شده و ضمن ضبط اسلحه بادی و ادوات، متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کنترل، رصد و پایش مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست توسط محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی به‌منظور برخورد با هرگونه تخلف احتمالی زیست‌محیطی به‌ویژه شکار و صید افزایش پیداکرده است لذا از مردم بافرهنگ و دوستدار محیط‌زیست استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی موضوع را با سامانه تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.