۲ مرکز حمایتی زیر نظر بهزیستی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

«مرکز کنترل و کاهش خشونت خانگی» و «مرکز حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان» در بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرزانه امیریزدانی مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور در مراسم آغاز به کار «مرکز کنترل و کاهش خشونت خانگی» و «مرکز حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان» در بوشهر گفت: مراکز کنترل و کاهش خشونت خانگی در قالب طرح مداخلات خانواده‌محور راه‌اندازی می‌شوند و هدف اصلی آن انجام مداخلات تخصصی برای کاهش و کنترل خشونت خانگی و مشاوره و درمان مرتکبان خشونت خانگی است.

او ادامه داد: در این طرح اقدامات روان‌شناسی، خدمات تخصصیِ مددکاری اجتماعی و حقوقی برای اصلاح رفتار هر دو طرف انجام می‌گیرد.

 مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور افزود: ۶ استان بوشهر، فارس، گیلان، تهران، اردبیل و کردستان بر اساس شرایط اقلیمی و گزارش‌های آماری مراجع قضایی و انتظامی برای انجام آزمایشی این طرح انتخاب شده‌اند.

امیریزدانی با اشاره به این‌که خانه امن ۵ سال است در کشور فعالیت می‌کند، بیان کرد: هم‌اکنون در کشور ۱۹ خانه امن غیردولتی و مردم‌نهاد و ۸ خانه امن دولتی فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم گفت: مرکز کنترل و کاهش خشونت خانگی با توان بخش غیردولتی و با اعتبار وزارت کشور و اداره‌کل امور اجتماعی استانداری در این استان راه‌اندازی شده است.

علیرضا حاجیونی هدف از راه‌اندازی مرکز حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان را هم غربالگری کودکان کار با هدف ساماندهی آنان عنوان کرد.

او افزود: این کودکان پس از شناسایی و جمع‌آوری، غربالگری می‌شوند و با اسکن چشمی که از آنان می‌شود، نمی‌توانند در هیچ جای کشور فعالیت کنند و برای ساماندهی آنان تلاش می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: کودکان کار و خیابان اگر از اتباع خارجی مجاز باشند با شیوه مشخصی به آنان رسیدگی می‌شود و اگر غیرمجاز باشند به کشور خود برگشت داده می‌شوند.

او با اشاره به برخورد قضائی با کسانی که این کودکان را به‌کار می‌گیرند، گفت: این طرح اکنون در دو شهر بوشهر و برازجان که دو شهر بزرگ و مهاجرپذیر استان هستند اجرا می‌شود و سپس در دیگر شهر‌های استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.