گشایش نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر» در همدان

نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» با هدف آشنایی عموم مردم با توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در همدان گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وهب مختاران,مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در مراسم گشایش نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر» در  هتلداری فنی و حرفه‌ای مریانج همدان اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و تخصصی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

 اوگسترش فرهنگ مهارت با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقای فرهنگ کارآفرینی در جامعه، دستیابی به جهش مهارتی در راستای اشتغال مولد، حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خُرد و ارزان را از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت محور با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی، در این نمایشگاه خبر داد و افزود: کارآفرینان مهارت آموخته و مربیان حاضر در نمایشگاه به ارائه راهکار‌های راه‌اندازی کسب‌وکار‌های ارزان پرداخته و بازدیدکنندگان با روش‌های نوین کسب‌وکار آشنا می‌شوند.

مختاران  بیان کرد: آشنایی شهروندان با مهارت‌های شغلی و هدایت آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی موجب می‌شود که افراد با کمترین هزینه در زمان کوتاه بتوانند علاوه بر اشتغال خود موجب کارآفرینی و زمینه اشتغال دیگران شوند.

او با اشاره به اینکه داشتن مهارت یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال پایدار است ابراز امیدواری کرد: با حضور مردم و مسئولان شاهد تقویت روحیه نخبگان مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: توانمندسازی و افزایش اعتمادبه‌نفس و تکیه جوانان به مهارت‌های دریافتی و بالفعل کردن استعداد جویندگان کار نشان‌دهنده عملکرد موفق این اداره‌کل است.

مختاران اظهار داشت: آموزش مهارتی نیروی بیکار بدون مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و همچنین ارتقای مهارت افراد شاغل به‌منظور افزایش بهره‌وری۲ رسالت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه بر»، از تاریخ ۲۴ تا ۲۵ آذر ماه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۶ در محل مرکز آموزش هتلداری فنی و حرفه‌ای مریانج برپا است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی فعال در راستای مهارت آموزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بازار کار است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.