واژگونی کامیون جان دو نفر را در همدان گرفت

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی یک دستگاه کامیون ایسوز در کیلومتر ۵۵ آزاد راه همدان- ساوه ۲ کشته برجا گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ رضا عزیزی,رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: یر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون ایسوز در کیلومتر ۵۵ آزاد راه همدان- ساوه ۲ نفر جان باختند.

او افزود: این کامیون از تهران بارگیری و حرکت کرده و با ورود به آزاد راه همدان - ساوه به علت خواب آلودگی راننده در ساعت ۶ بامداد امروز واژگون شد که راننده در محل و سرنشین در بیمارستان جان باخت.

او با بیان اینکه ۵۶ درصد از سوانح جاده‌ای استان همدان را واژگونی تشکیل می‌دهد اضافه کرد: آمار واژگونی وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: مهمترین علت واژگونی بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است در حالیکه رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی مستمر باید یک ربع استراحت کنند.

سرهنگ عزیزی گفت: برخی از رانندگان هنگام خواب آلودگی به جای پارک وسیله نقلیه برای استراحت ، سرعت خودرو را برای  رسیدن زودهنگام به مقصدبالا می برند در حالیکه این کار آن‌ها شدت سانحه را بیشتر می‌کند.

او بیان کرد: طول آزاد راه همدان- ساوه در حوزه استحفاظی استان همدان ۸۵ کیلومتر است که از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر در سوانح جاده‌ای این آزاد راه جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه نفر افزایش داشته است.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می‌شود که ۲ درصد راه‌های روستایی، ۲.۵ درصد راه‌های فرعی، سه درصد از آزاد راه‌ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

سوانح جاده‌ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به همراه داشته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.