اجرای ۲۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ۴۰ طرح پژوهشی در این شرکت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۲۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی در راستای برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف ارتقا وضعیت صنایع کوچک این استان انجام می‌شود.

او اظهار کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی با محوریت توجه به صنایع کوچک در بخش‌های ارتقای سطح بهره‌وری و کیفیت محصولات واحدها و نیز شناسایی ظرفیت‌های صنعتی استان فارس و نیز حل مشکلات شهرک های صنعتی انجام شده است.

فتوحی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم اجری این طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی استفاده کاربردی از نتایج طرح‌ها در راستای تقویت و حل مشکلات صنایع بوده که در این زمینه فعالیت‌های مؤثری انجام شده است.

او بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی این استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه از دیدگاه‌ها، نظرات و طرح‌ها با اولویت تقویت و حمایت از صنایع کوچک و ارتقای بهره‌وری، تولید و افزایش مهم واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم و تاکنون قراردادها و تفاهم نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌های استان فارس منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شرکت تاکنون از۴۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی نیز حمایت کرده است، گفت: این پایان‌نامه‌ها در راستای تقویت صنایع کوچک اجرایی شده و نتایج آن به‌صورت رایگان در اختیار صنایع قرار گرفته است.

فتوحی همچنین با اشاره به حمایت این شرکت از استقرار شرکت‌های دانش بنیان وپژوهش محور در مرکز خدمات کسب وکار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، گفت: دراین اقدام که در راستای تقویت ارتباط ببن صنعت و دانشگاه انجام شده از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور برای استقرار در این مجموعه حمایت شده که این اقدام در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت انجام و این شرکت‌ها که از نخبگان دانشگاهی تشکیل شده‌اند گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات فناورانه واحدهای صنعتی و ارائه مدل‌های علمی برای حل مشکلات و ارتقای بهره وری و تولید محصولات صنایع برداشته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه بوده و بدین لحاظ نیز حمایت از طرح‌های پژوهشی از اهمیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است گفت: محققان، صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان و شرکت‌های مشاوره‌ای می‌توانند از حمایت‌های این شرکت در زمینه طرح‌ها و محورهای تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنایع کوچک، بهره‌مند شوند.

فتوحی بابیان اینکه بیش از ۹۵درصد از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد، گفت: از برنامه‌های ویژه در حمایت از صنایع کوچک، کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با این صنایع است که بر مبنای اصول علمی انجام شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.