رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ؛

اسناد ۸۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی صادر شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای ۸۷ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور، سند صادر شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گنبدکاووس گفت: کشور ما ۱۳۳ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی دارد که مالکیت دولت بر تمام آن تثبیت و برای ۸۷ میلیون هکتار اسناد عرصه‌های ملی صادر شده است .

این مقام مسئول گفت: امیدواریم با اقدام جهادی کاداستر عرصه‌های منابع طبیعی تا پایان امسال در تمام استان‌های کشور تمام شود.

او افزود: گلستان یک میلیون ۲۷۸ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی دارد که یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار تثبیت شده است .

حسن بابایی افزود: برای یک میلیون و ۶۰ هزار هکتارعرصه منابع طبیعی گلستان اسناد ملی صادر شده است و تا کنون ۹۸ درصد عرصه‌ها تثبیت مالکیت شده و نخستین جشن پایان کاداسترعرصه‌های منابع طبیعی در گلستان برگزار می‌شود.

او با اشاره به افزایش سرعت صدور سند افزود:به محض اینکه معاملات در دفاتر اسناد رسمی انجام شود ظرف یک روز سند‌های تک برگ صادر می‌شود .

این مقام مسئول افزود:در مورد موضوع تبدیل سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ معمولا فرآیند آن به علت اجرای نقشه کشی و تثبیت یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‌برد و در حوزه‌هایی که نیروی انسانی کافی دارند سند تک برگ ظرف یک هفته صادر شده است.

بابایی با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری ازدواج در دی امسال گفت: فراخوان آزمون در دی امسال و آزمون آن در بهمن برگزار می‌شود.

او از برگزاری آزمون سردفتران هم خبر داد و افزود: فراخوان و ثبت نام آن در بهمن و آزمون آن در اسفند برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:با توجه به قانون بهبود وضعیت کسب و کار مصوب ۱۴۰۰ ،آزمون سردفتر داران با رعایت ظرفیت سنجی و بررسی وضعیت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.