اجرای ۲۰ پروژه راهسازی در استان اردبیل

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:۲۰ پروژه راهسازی در این استان به طول ۳۰۰ کیلومتر در دست اجراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:این پروژه‌ها شامل پروژه راهسازی پارس آباد-مشگین‌شهر، مشگین‌شهر -اردبیل، مشگین شهر- اهر، اردبیل- آستارا، اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-کلور و درام می‌باشد که برای اجرای این پروژه‌ها ۴۵هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او افزود: هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که این میزان در مناطق کوهستانی ۵۰۰ میلیارد ریال است و هم اکنون هم میزان مطالبات پیمانکاران از بابت اجرای پروژه‌های راهسازی  از اداره کل راه و شهرسازی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل همه راه‌های اصلی در این استان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: سعی بر این است این اعتبارات از منابع مختلف ملی و توازن تامین شود.

حیدری افزود: قرار است هر سال در این استان ۵۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن‌سازی راه‌های اصلی احداث شود و در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر بزرگراه شتاب گرفته و تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

او ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۱۲ کیلومتر مسیر صحرا- رضی، پنج کیلومتر ورودی گرمی ، ۱۰ کیلومتر مسیر پارس آباد –مشگین‌شهر، ۱۳ کیلومتر مسیر اردبیل-مشگین‌شهر و ۱۳ کیلومتر هم مربوط به مسیر اردبیل-سرچم می‌باشد که علاوه بر اینها پروژه کریق –آرموداق و سرعین –آلوارس هم همزمان با پروژه  ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در همه شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.