نگاهی به قرعه کشی جنجالی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ برندگان و بازندگان

طی یک قرعه کشی جنجالی و بحث برانگیز تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حریفان خود را شناختند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،در یکی از بحث‌ برانگیز ترین قرعه‌کشی‌های اروپایی در سال‌های اخیر، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان روز دوشنبه قرعه کشی شد و ۱۶ تیم حاضر در این مرحله رقیبان خود را شناختند.

نکته اصلی در این مراسم این بود که پس از برگزاری قرعه کشی در ساعت ۱۴:۳۰ مشخص شد که در هنگام برداشتن گوی‌ها اشتباهی رخ داده و به همین دلیل نتایج ابطال و ۳ ساعت بعد مجددا قرعه کشی انجام شد.

در این میان در قرعه کشی مجدد شانس با بعضی از تیم‌ها یار بود و برخی تیم‌ها نیز با قرعه‌ای دشوارتر رو به رو شدند. برخی از باشگاه‌ها از نتیجه قرعه دوم خوشحال و برخی دیگر خشمگین بودند.

در این گزارش قرعه تیم‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مشخص شود برندگان و بازندگان این قرعه کشی کدام تیم‌ها یا افراد بوده اند.

برنده - بایرن مونیخ

قرعه کشی مجدد مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باعث خوشحالی برخی تیم‌ها شد، اما هیچ کدام به اندازه بایرن خوشحال نخواهند بود.
برخورد با ردبول سالزبورگ برای بایرن مونیخ یک قرعه خوب بود، بایرن ابتدا قرار بود مقابل اتلتیکو مادرید قرار بگیرد، اما برخورد با قهرمان اتریش پس از قرعه کشی مجدد، کار را برای باواریایی‌ها شیرین‌تر خواهد کرد.

اتلتیکو گرچه برای راهیابی به مرحله حذفی به زحمت افتاد، تیم دیگو سیمئونه با ترکیبی از قدرت دفاعی، استفاده از «هنر‌های تاریک» (جادوی سیاه) و تهدید پس از وقت استراحت حریف خطرناکی است.

از سوی دیگر، سالزبورگ اولین باشگاه اتریشی است که بعد از حدود ۲۱ سال و پس از اشتروم گراتس به این مرحله رسیده است و از نظر سن و کارنامه کم تجربه‌ترین تیم در این رقابت‌ها است.

به این ترتیب، بایرن که بارسلونای اسپانیا را بی‌رحمانه در مرحله گروهی کنار زد و در حال حاضر با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم بوندس‌لیگا در صدر جدول به سر می‌برد، می‌تواند شانس مسلم پیروزی در این بازی باشد و پس از حذف از مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته احتمالاً بیشتر از همیشه روی کسب عنوان قهرمانی متمرکز خواهد بود.

بازنده‌  - رئال مادرید
در حالی که بایرن می‌تواند بابت نتیجه قرعه کشی مجدد متشکر باشد، رئال مادرید از نتیجه قرعه کاملا عصبانی خواهد بود.
مادریدی‌ها که قبل از اشتباه رخ داده به بنفیکا برخورده بودند، در پشت صحنه گنجاندن آن‌ها در قرعه کشی مجدد را "رسوایی" می‌خواندند.
تیم کارلو آنچلوتی در قرعه کشی مجدد با سخت‌ترین قرعه ممکن رو به رو شد و باید به مصاف پاری سن ژرمن برود.

این قرعه چشم انداز‌های شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند، از جمله بازگشت لیونل مسی به برنابئو و فرصتی برای شکستن دوباره قلب رئال.

نیمار، هم تیمی سابق مسی در بارسلونا نیز در این بازی حضور خواهد داشت، در حالی که کیلیان امباپه که بسیاری انتظار دارند تابستان آینده و در پایان قراردادش به صورت بازیکن آزاد به جمع سفیدپوشان بپیوندد نیز فرصتی برای درخشش خواهد داشت.

سرخیو راموس، اسطوره مادریدی‌ها نیز برای اولین بار در مرحله یک هشتم نهایی پرهیجان که حتی هواداران بی طرف را هم هیجان زده خواهد کرد، به خانه بازخواهد گشت، اما این قرعه یکی از بخت‌های قهرمانی تورنمنت را خیلی زود حذف خواهد کرد.

برنده - پپ گواردیولا
اکنون ۱۱ سال از آخرین قهرمانی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد و سرمربی منچسترسیتی می‌گوید با وجود تمام دستاورد‌های داخلی اش در ورزشگاه اتحاد، درباره او بر اساس این که آیا توانسته قهرمانی جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد یا نه، قضاوت خواهد شد.

او در طول سه سال حضورش در بایرن هرگز در این رقابت‌ها قهرمان نشد و برخی می‌پرسند آیا او می‌تواند بدون مسی در تیمش، این کار را انجام دهد.

فصل گذشته، سیتی به فتح جام نزدیک‌تر از همیشه بود و بوروسیا دورتموند و پاری سن ژرمن را در راه رسیدن به فینال شکست داد، اما در دیدار نهایی آن‌ها از چلسی شکست خوردند.
این بار، در حالی که سیتی بار دیگر مرحله گروهی را به راحتی پشت سر گذاشت، گواردیولا باید خوشحال باشد که با قهرمان پرتغال یعنی اسپورتینگ بازی خواهد کرد.

با این حال، سیتی خاطرات ناخوشایندی از لیسبون دارد، زیرا سال ۲۰۲۰ در بازی یک چهارم نهایی با لیون فرانسه پشت در‌های بسته شکست خورد.

سیتی که بار اول به ویارئال خورده بود، پس از قرعه‌کشی مجدد و قرعه رویارویی با اسپورتینگ، شانس اصلی پیروزی محسوب می‌شود تا برای پنجمین سال متوالی زیر نظر گواردیولا به یک چهارم نهایی صعود کند.

بازنده‌  – طرفداران تقابل مسی و رونالدو

یکی دیگر از قربانیان قرعه کشی مجدد، طرفداران مسی و کریستیانو رونالدو بودند که از فرصت دیدن بازی بین دو اسطوره دوران مدرن فوتبال محروم شدند.

منچستریونایتد در ابتدا به قرعه پاری سن ژرمن برخورد و این فرصت را برای هواداران فراهم کرد تا طی هفته‌ها و ماه‌های آینده هم قهرمان خود را تشویق کنند و هم به احتمال زیاد برای طرفداران ستاره دیگر کری بخوانند و او را مورد تمسخر قرار دهند.
البته این احتمال وجود دارد که مسی و رونالدو همچنان در رقابت‌های امسال با یکدیگر روبرو شوند، اما واقعیت این است که برخورد دوباره آن‌ها در یک زمین، بازی به بازی کمتر می‌شود.

در همان ماهی که بازی رفت من یونایتد مقابل اتلتیکو مادرید برگزار می‌شود، رونالدو تولد ۳۷ سالگی خود را جشن خواهد گرفت و در حالی که او شیاطین سرخ را با زدن چند گل حساس تقریباً به تنهایی به مرحله یک هشتم نهایی رساند، اما نمی‌تواند برای همیشه به این وضع ادامه دهد.

تقابل مسی و رونالدو همچنان ماندگارترین نبرد قرن بیست و یکم است و برای چند ساعت فکر می‌کردیم که قرار است یک بار دیگر شاهد این رویارویی باشیم. اینکه آیا ما دوباره این تقابل را خواهیم دید یا نه، کاملا نامشخص است.

برنده - چلسی

زمانی که توماس توخل و تیمش چلسی در آخرین بازی از صدرنشینی در گروه خود بازماندند و زنیت سن پترزبورگ در وقت‌های تلف شده یک امتیاز مقابل آبی‌ها به دست آورد، چهره‌های زیادی در هم رفت، اما پس از اینکه مدافع عنوان قهرمانی با آسان‌ترین حریفی که می‌توانستند به آن امید داشته باشند (یعنی لیل) برخورد کرد، این اخم‌ها باز شدند.

آن‌ها نه تنها در قرعه کشی مجدد با قهرمان فرانسه هم گروه شدند، بلکه در هر دو قرعه از رویارویی با بایرن مونیخ، رئال مادرید و آژاکس (تن‌ها حریفان احتمالی دیگر) نجات پیدا کردند.

البته لیل فصل گذشته پاری سن ژرمن را در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ ۱ (لوشامپیونه) شوکه کرد، اما از جمله دلایلی که آن‌ها به عنوان تیم سرگروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند، این بود که در گروه نسبتا آسانی در کنار سالزبورگ، سویا و ولفسبورگ قرار داشتند.

آن‌ها با جاناتان دیوید، مهاجم جوان و هیجان‌انگیز خود، چلسی را تهدید خواهند کرد، در حالی که در سمت دیگر زمین مدافع ارزشمندی به نام سون باتمن که مورد توجه برخی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا است، رهبری خط دفاعی این تیم را بر عهده دارد.

با توجه به این که چلسی به دنبال کسب اولین قهرمانی خود در لیگ برتر در پنج سال گذشته است و جام جهانی باشگاه‌ها نیز در راه است، تیم توخل خوشحال خواهد شد که در این مرحله از رقابت‌ها از رویارویی با برخی از غول‌های اروپایی جان به در برده است.

بازنده‌ - یوفا

قرعه کشی یک هشتم نهایی زمانی که منچستریونایتد به اشتباه مقابل ویارئال قرار گرفت، (تیمی که در مرحله گروهی با آن روبه رو شده بود و بنابراین نباید دوباره به مصاف هم می‌رفتند) به هم خورد.

اگرچه اشتباه به سرعت اصلاح شد، اما سردرگمی ایجاد شده باعث شد تا یونایتد از لیست حریفان احتمالی اتلتیکو مادرید خارج شود. خطایی که حدود ۹۰ دقیقه پس از اتمام قرعه کشی در نهایت منجر به باطل شدن کل آن شد.
برای بزرگترین رقابت در فوتبال اروپا، بسیار شرم آور بود که یک قرعه کشی ساده همان بار اول درست انجام نشد.
بهانه‌هایی که خطای کامپیوتری را مقصر قلمداد می‌کرد هم شرم آور بود، در حالی که هر کسی می‌توانست حریفان احتمالی هر باشگاه را شناسایی کند.
با توجه به این که باشگاه‌ها صحت قرعه‌کشی را زیر سوال می‌بردند، بسیار تعجب آور است که چطور آسان‌ترین کار تا این حد اشتباه انجام شد، اما یک چیز مشخص است شما چنین اشتباهی را در سوپر لیگ نمی‌دیدید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
فرجوآريا
۱۰:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
رونالدو تك ستاره
آخرین اخبار