معلولان به ترحم نیازی ندارند، توجه می‌خواهند

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه نیازمند توجه صادقانه هستند تا دیده شوند و بتوانند مثل سایر مردم زندگی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: مطالبه گری و پیگیری باید سر لوحه اصحاب رسانه و خبرنگاران قرار بگیرد.

وی گفت: اگر گزارش و عکسی از سوژه هست باید به دنبال نتیجه باشیم، نه اینکه تنها به پوشش خبری بسنده کنیم و بگوییم که فلان مسئول کاری را انجام داد بلکه باید به چرایی و چگونگی انجام آن کار پرداخته شود.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: در چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با عنوان «اثر مؤثر»، آثاری داوری شد که نتیجه مطلب هم همراه اثر بود، همچنین در بخش جنبی، آثار بر اساس مسائل فنی قضاوت شد.

گلناری گفت: مثلا در یکی از آثار، از مکان مناسب سازی نشده برای معلولان، گزارش تصویری تهیه شده بود که مسئولان بر اساس این اثر رسیدگی کرده بودند.

وی درباره تعداد آثار ارسالی گفت: آثار کم بود، ما هم انتظار بیشتری نداشتیم؛ زیرا سال اولی بود که جشنواره اینگونه برگزار می‌شد.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: لازم به ذکر است سال آینده فقط اثر موثری که نتیجه بخش بوده است پذیرفته خواهد شد.

گلناری گفت: ما در کشور یکی از مشکلاتی که داریم و فقری که به آن دچار هستیم، فقر فرهنگی است.

وی گفت: به اقتصاد، سیاست، صنعت و کشاورزی، بورس، ارز، کالا و... زیاد پرداخته می‌شود، اما به فرهنگ و مسائل فرهنگی آنگونه که شایسته است اهمیت داده نمی‌شود.

مدیرخانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: هر موضوعی بدون فرهنگ نه تنها به نتیجه مطلوب نمی‌رسد بلکه نتیجه معکوس دارد.

گلناری گفت: علم بدون اخلاق و فرهنگ، بمب هسته‌ای می‌شود؛ در زمینه فرهنگ باید به معنای واقعی کلمه هزینه کنیم.

وی در خصوص کمبود بودجه و بی مهری‌ها  در جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت: اگر این جشنواره در تهران برگزار شود، مبالغ هنگفتی به آن اختصاص داده می‌شود، اما ما به سختی یک دهم مبالغ تخمینی هزینه شده در تهران را فراهم کردیم.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: به فرهنگ که می‌رسد پول نداریم، اما برای خانه سازی یا خرید و فروش هزینه کرده و پول خرج می‌کنیم. ارزش پولی صندلی بعضی مسئولان از مبالغ هزینه شده در جشنواره ما گران‌تر است.

گلناری گفت: معلولان مثل یک انبار بذر بوده که منتظر چند قطره آب هستند که آن قطره آب، اندکی توجه است.اگر توجه شود گلستان‌ها به وجود می‌آید.

وی با موضوع نیاز معلولان گفت: معلولان ما نیازمند ترحم نیستند بلکه نیازمند توجه صادقانه هستند تا دیده بشوند و بتوانند مثل سایر مردم زندگی کنند.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان و دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: نیاز معلولان نه تنها مناسب سازی معابر بلکه مناسب سازی فرهنگی است.

گلناری در پایان گفت: علت اصلی تردد نداشتن معلولان در سطح جامعه نگاه‌های نادرست ماست؛ به دلیل دید نادرست ماست که این عزیزان خانه را به محیط بیرون ترجیح می‌دهند؛ امیدواریم با تغییر نگرش جامعه، سال بعد شاهد رونق این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار