آتش دست از تالاب میانگران ایذه کشید

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: با تلاش نیرو‌های محیط زیست و آتش نشانی، آتش سوزی پناهگاه حیات وحش تالاب میانگران مهار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه  گفت: پیش از ظهر امروز در تالاب میانگران شعله‌ور شده بود و قبل از فراگیر شدن آن با کمک نیرو‌های محیط زیست و آتش نشانی مهار شد.

او با بیان اینکه دلیل اصلی این آتش سوزی مشخص نیست، اما با توجه به اینکه محل وقوع آن در محدوده میانی تالاب میانگران بوده است، اظهار داشت:  احتمال می‌رود سهل انگاری بهره برداران محلی، شکارچیان یا بازدیدکنندگان از تالاب هنگام افروختن آتش، موجب این آتش سوزی شده باشد.

امیری افزود: این آتش سوزی در محدوده لجنزار و نیزار تالاب میانگران رخ داده و احتمال اینکه این آتش‌سوزی به قصد تصرف اراضی تالاب صورت گرفته باشد خیلی ضعیف است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تصریح کرد: با توجه به مرطوب بودن سطح تالاب، آتش به دیگر نقاط آن سرایت نکرده است  و با توجه به اینکه این آتش سوزی در مجاورت محل آتش‌سوزی چند روز پیش رخ داده است به صورت دقیق نمی‌توان میزان خسارت وارده را مشخص کرد.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: تالاب میانگران یک سرمایه ملی است لذا انتظار می‌رود مردم به حفظ این سرمایه ملی کمک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.