عکاس عراقی که شهید شد

احمد مهنا عکاس و تصویربردار حشد الشعبی و جبهه مقاومت عراق بود که ۲ سال پیش شهید شد و آیین بزرگداشت او امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد مهنا عکاس و تصویربردار حشد الشعبی و جبهه مقاومت عراق بود که ۲ سال پیش در جریان تظاهرات مردمی توسط عوامل نفوذی در میدان تحریر بغداد به شهادت رسید و آیین بزرگداشت این شهید روز دوشنبه با حضور جمعی از دانشجویان عراقی و ایرانی و شماری از جانبازان و نیرو‌های جبهه مقاومت در مشهد برگزار شد.

محمدرضا صابری سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این آیین گفت: تشکیل مقاومت اسلامی امر خدا است که از گذشته تا روز قیامت در مقابل جبهه باطل وجود خواهد داشت؛ امروز شاهد هستیم که آزادیخواهان در سراسر جهان، پرچم مقاومت را در مقابل ظلم برمی افرازند و امیدواریم روزی این پرچم در یاری امام زمان (عج) برافراشته شود.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی نیز به مناسبت‌های مختلف، مقاومت اسلامی را یک رکن اساسی معرفی می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دشمن دین خدا روزی فکر می‌کرد با حمایت از تکفیری‌ها به اسم حمایت از مردم می‌تواند جبهه مقاومت را با چالش رو به رو کند، ولی اکنون سوریه همچون خاری در چشم دشمنان اسلام است.


بیشتر بخوانید


صابری گفت: زمانی که نیرو‌های داعشی به نزدیکی بغداد رسیدند مرجعیت دستور مقاومت و تشکیل حشدالشعبی را صادر کردند و اکنون شاهد هستیم که مقاومت اسلامی همچون یک شجره تنومند الگوی پرافتخاری برای همه نیرو‌های مقاومت در سراسر دنیا است و امام عصر نیز با این تفکر دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

پدر شهید احمد مهنا گفت: احمد، خالص و عاشق اهل بیت علیهم السلام بود و سعی می‌کرد به دستورات قرآن و احادیث عمل کند.

وی گفت: احمد با دستور آیت الله سیستانی برای مقاومت در مقابل داعش به جبهه مقاومت پیوست و با شهادت او جریان دیگری در میان جوانان این کشور علیه تفرقه و فتنه شکل گرفت.

محمد العبیدی یکی از دانشجویان عراقی حاضر در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم را با بصیرت معرفی کردند که بر خلاف زمان دفاع مقدس، که همه صدای توپ و تانک را می‌شنیدند، ولی در زمان حال این شهدای مدافع حرم بودند که با بصیرت خود توانستند از حق دفاع کنند و مسیر را به ما نشان دهند.

عکاسی که شهید شد

وی گفت: این شهید بزرگوار در یکی از پیچیده‌ترین زمان‌ها به واسطه نوع فتنه‌ای که در عراق شکل گرفته بود، در خط مقدم مبارزه سعی می‌کرد مرز بین حق و باطل را رسانه‌ای کند.

این دانشجوی خارجی گفت: احمد مهنا بر اصل ولایت فقیه تاکید داشت و هیچ ابایی از مطرح کردن آن نداشت و به وسیله ایادی استکبار در تجمع مردمی در میدان تحریر بغداد به شهادت رسید و به همین مناسبت آیت الله سیستانی خون این شهید را خاموش کننده فتنه خواندند و بسیاری از علما و روحانیان عراقی به مناسبت شهادت او پیام و بیانیه صادر کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
شهید مقام دار ادب است، درس مردانگی اش را پیش مولا پس می دهد.
آخرین اخبار