تزریق بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در فارس

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تزریق بیش از ۶ میلیون دُز واکسین در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود نجابت مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس گفت: با تلاش مسئولان مجموعه دانشگاه و مشارکت مردم استان، در حال حاضر ۶ میلیون و ۱۲ هزار و ۸۵۱ دُز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم فارس تزریق شده است.

او ایمنی جامعه در برابر کروناویروس را در گرو واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون تاثیر بسزایی بر کاهش جدی موارد فوت ناشی از کروناویروس و بستری دارد.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه اظهار کرد: با توجه به سهولت دسترسی جمعیت گروه هدف به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان، ضرورت دارد افراد بالای ۱۲ سال استان، هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به اهمیت دُز سوم واکسن علیه بیماری کووید۱۹ ادامه داد: افرادی که از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده اند، سه ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته است و سن آن‌ها بالای ۴۰ سـال است؛ بایستی نوبت سـوم واکسن را دریافت کنند.

او با توجه به تاثیر واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد: افراد واکسینه شده همانند افرادی که هنوز در انتظار دریافت واکسن هستند، باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر به ایمنی جمعی دست یابیم.

نجابت افزود: با توجه به گزارشات اعلام شده از مشاهده سویه جدید «اومیکرون» در کشور‌های همسایه و احتمال ورود آن به کشور، از افرادی که زمان تزریق دُز سه واکسن آن‌ها فرارسیده، خواست تا در اسرع وقت برای دریافت دُز سه واکسن خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند و به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش پایبند باشند، زیرا سهل انگاری و غفلت از کروناویروس، باعث بحران در استان می‌شود.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آخرین آمار‌های جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی فعالیت‌های مراکز ۱۶ ساعته و آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی کروناویروس، عملکرد تیم‌های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه و میزان موجودی واکسن کروناویروس، از دیگر محور‌های مورد بررسی مشاور عالی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص آخرین اقدامات کارگروه‌های این ستاد، روند انجام تست‌های تشخیصی کروناویروس، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان و تحلیل‌های آماری کووید۱۹ ارائه کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار