خیام نکویی:

تعداد شرکت های دانش بنیان قابل قبول نیست

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۲۰۰ هزار هکتار کشت کلزا آلوده به گل جالیزی است که براساس دستاورد جدید مبارزه بیولوژیک صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛، سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، تعداد شرکت های دانش بنیان قابل قبول نیست.

او ادامه داد: صنعت گیاهان دارویی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند، چرا که به رغم منابع اولیه فراوان گیاهان دارویی در کشور، شرکت‌های دارو سازی مواد اوليه خود را از خارج کشور وارد می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و فعالان بخش حقیقات کشاورزی، سامانه های رزومه هوشمند و اثر بخشی محققان بخش کشاورزی رونمایی شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: امروز از شش دستاورد تحقیقات بخش کشاورزی نان سبوس دار که آرد آن بدون سبوس گیری تولید می‌شود، اصلاح ویژگی های انگور، تولید خوراک دام با بذر خرما، افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات به کشورهای همسایه؛ واکسن دوگانه‌ برای ماهی قزل آلا که باعث مقام سازی در زمان تولید است، رونمایی شد.

او گفت: ۲۰۰ هزار هکتار کشت کلزا آلوده به گل جالیزی است که براساس دستاورد جدید مبارزه بیولوژیک صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان تحقیقات همه ساله مراسم نمادین تجلیل از پژوهشگران را در هفته پژوهش برگزار می‌کند.

او ادامه داد: طی ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن با افزایش ۵ برابری به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است که بخش قابل توجه آن ناشی از پژوهش‌های بخش کشاورزی بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات شده است.

نکویی گفت: امروز ۷ دستاورد در حوزه صنایع غذایی و افزایش ارتقاء کیفیت نان، معرفی یک رقم انگور با کیفیت برای صادرات، استفاده از ضایعات نخیلات به عنوان خوراک دام و واکسن دوگانه ماهی قزل‌آلا و همچنین در حوزه کنترل علف هرز جالیز به روش تلفیقی رونمایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تقاضایی که از سوی بخش خصوصی وجود داشته، این تحقیقات صورت پذیرفته است که در ارتقاء سلامت و اقتصاد کشور می‌تواند موثر باشد.

او ادامه داد: در شرایط کنونی که حتی در حوزه غذایی در دنیا تحریم هستیم، با استفاده از کار‌های تحقیقاتی می‌توانیم در بسیاری از محصولات به خودکفایی کامل و در بخشی به خوداتکایی برسیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۲ هزار هیئت علمی و ۸ هزار اعضای تحقیقاتی در کشور وجود دارد و ۴ هزار محقق دانشکده‌های کشاورزی داریم که هر کدام از این‌ها اگر سالانه یک دستاورد تحقیقاتی داشته باشند،۳ هزار دستاورد در سال محقق می‌شود.

در این مراسم از ۱۱ نفر محققان برتر بخش کشاورزی با حضور مسئولان بخش کشاورزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار