ریابکوف:

شانس دستیابی به توافق برای احیای برجام افزایش یافته است

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که شانس دستیابی به توافق برای احیای توافق هسته‌ای ایران افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «شانس دستیابی به توافق  برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  افزایش یافته است و دلایلی وجود دارد که انتظار پیشرفت در این زمینه را داشته باشیم.»

ریابکوف اضافه کرد: «فکر می‌کنم احتمال اینکه ما به توافق برسیم در مقایسه با آنچه قبل از آغاز مجدد مذاکرات بود، افزایش یافته است. دلایلی وجود دارد که انتظار پیشرفت داشته باشیم؛ نه سریع، اما حداقل واضح و بدون هیچ گونه باج و عوامل اضافی که می‌تواند وضعیت مذاکرات را پیچیده کند.»

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین نیز در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، از پیشرفت خوب مذاکرات سخن گفته بود.

به گفته باقری کنی، مذاکرات پیشرفت خوبی داشته و همین امر می‌تواند زمینه‌ای سریع برای مذاکرات جدی فراهم کند. مذاکره کننده ارشد کشورمان مسیر ایران در این مذاکرات را موفقیت آمیز خواند.

باقری کنی همچنین اعلام کرد: گفت‌وگو‌های روز‌های گذشته با محوریت چارچوب مذاکره بر سر نقاط اختلافی و به منظور تسریع یک توافق صورت پذیرفت.

گفتنی است دور هفتم مذاکرات کمیسیوم مشترک برجام برای احیای توافق به میزبانی وین از اواخر ماه گذشته میلادی در جریان است. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران و برنامه هسته‌ای کشورمان تمرکز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به گفته رهبر عزیز و مقتدر که خداوند سایه ایشان رو تا ظهور امام عصر ( عج) بر سر این ملت نگه دارد وقتی با اقتدار و توکل بخدا جلو برید دشمن مکار مجبوره جلوی شما خم بشه و زبانش کوتاه....ولی تیم بیسواد قبلی که با تملق و خود تحقیری جلو رفتن اون همه امتیاز دادن تحقیر شدن و کشور رو تحقیر کردند و زیانهای مالی و سیاسی وارد کردن و آخرش هم هیچ....درود بر تیم مذاکره کننده شجاع و مقتدر ..خدا پشت و پناهتون باشه
آخرین اخبار