افزایش مشارکت استراتژیک کره جنوبی و استرالیا با انعقاد قرارداد‌های نظامی

نخست وزیر استرالیا و رئیس جمهور کره‌جنوبی، به منظور افزایش مشارکت استراتژیک جامع بین دو کشور قرارداد دفاعی ۷۱۷ میلیون دلاری امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و مون جائه این، رئیس جمهور کره‌جنوبی، قرارداد دفاعی ۷۱۷ میلیون دلاری امضا کردند.

این قرارداد به ارزش حدود ۱ میلیارد دلار استرالیا می باشد در جریان بازدید چهار روزه مون از کانبرا امضا شد. رئیس جمهور کره‌جنوبی اولین مقام خارجی است که از زمان شروع شیوع ویروس کرونا به استرالیا سفر می‌کند.

بر اساس این قرارداد، شرکت دفاعی کره جنوبی «Hanwha» تسلیحات توپخانه، وسایل نقلیه تدارکاتی و رادار در اختیار ارتش استرالیا قرار دهد. این بزرگترین قرارداد دفاعی است که بین استرالیا و یک کشور آسیایی منعقد شده است و در زمان تشدید تنش‌ها بین استرالیا و چین صورت می‌گیرد.

استرالیا اخیرا قراردادی را برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای با همکاری آمریکا و انگلیس به نام آکوس AUKUS به امضا رسانده، اقدامی که چین به شدت آن را محکوم کرده است.

اسکات موریسون گفت که قرارداد دفاعی جدید حدود ۳۰۰ شغل در استرالیا ایجاد می‌کند و گویای توانایی‌های ما در صنعت دفاعی کره است. این فصل مهم دیگری در داستان صنعت دفاعی برای استرالیا است، زیرا ما به ساختن قابلیت‌های مستقل خود ادامه می‌دهیم و کره جنوبی در ترتیبات امنیتی و ایجاد توانایی حاکمیتی ما در تولید دفاعی شریک مهمی به شمار می آید.

رئیس جمهور کره جنوبی هم در این باره گفت: سئول در چشم انداز ژئوپلیتیکی خود ارزش‌های مشابهی با استرالیا دارد و  سفر موریسون به کانبرا برای منافع ملی کره و ترویج صلح و رفاه در منطقه بسیار مهم است.

وی همچنین روابط کره جنوبی با چین را به ویژه در مورد پیگیری صلح با کره شمالی، بسیار مهم دانست و تاکید رد که ما یک رابطه هماهنگ می‌خواهیم.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد دولت متبوعش متعهد به حفظ امنیت منطقه است و قرارداد جدید به مدرن سازی ارتش استرالیا کمک می‌کند. این پروژه به معنای افزایش قابل توجهی در سطح قدرت آتش و امنیت برای توانایی توپخانه استرالیا خواهد بود.

کره جنوبی چهارمین شریک تجاری بزرگ استرالیا و چهارمین بازار بزرگ صادراتی استرالیا بر اساس توافقنامه تجارت آزاد است که از سال ۲۰۱۴ اجرایی شده است. موریسون و مون در طول گفتگو‌های خود توافق کردند که روابط رسمی بین کشور‌های خود را به یک مشارکت استراتژیک جامع ارتقا دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار