رونق تولید در کشور با حضور ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت های دانش بنیان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانونی به عنوان طرح حمایت از جهش تولید دانش بنیان وجود دارد که دومین طرحی است در مجلس به بررسی آن‌ خواهیم پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

اید دانش و علم را در کشور به حدی برسانیم که در مقابل حجمه ها ایستادگی‌ کنیم. امروز با حضور ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مقابل دشمنان ایستادگی کرده ایم و باعث رونق تولید در کشور شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانونی به عنوان طرح حمایت از جهش تولید دانش بنیان وجود دارد که دومین طرحی است در مجلس به بررسی آن‌ خواهیم پرداخت.

منادی ادامه داد: سال ۱۳۸۹ این قانون مطرح شد اما بررسی نشد. شرکت های دانش بنیان باید مورد حمایت قرار بگیرند. اکثر مسائل مهم کشور به دست جوانان حل می شود و نهایتا می‌توانیم تسهیلات بانکی که برای نوآوری ها در اختیار آنها قرار دهیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: تمام دستگاه هایی که اداری هستند، نباید خارج از تولید شرکت دانش بنیان دستگاه و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ در برخی موارد به سازمان برنامه ایرادات گرفته است که در تلاش برای رفع آنها هستیم. ایساکو اکنون در تامین و تجهیز تجهیزات نقش موثری داشته است.

تکمیل و بهره برداری از کارگاه آموزشی مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت ایساکو

با توجه به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک ایساکو با دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۵  به امضا رسید، تاکنون پنج مرکز تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است و سه مرکز باقی‌مانده نیز روز ۲۲ آذر افتتاح خواهد شد.به پنج کارگاه آموزشی که قبلا به بهره‌برداری رسیده، سه مرکز جدید نیز در شهر‌های تبریز، اهواز و مشهد اضافه خواهد شد .

ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور برای هنرجویان، سهولت دسترسی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به مراکز آموزشی استانداردسازی شده است.به منظور تجهیز کارگاه‌های آموزشی مشترک، هر کارگاه راه‌اندازی شده یک دستگاه خودرو واگذار شد تا دانشجویان به صورت عملی و کاربردی در جریان امور آموزشی قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار