تکمیل ظرفیت سردخانه‌های ایالت کنتاکی آمریکا درپی وزش توفان سهمگین

فرماندار ایالت کنتاکی از وضعیت فاجعه بار این ایالت پس از وقوع توفان شدید خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال وقوع توفان سهمگین در ایالت کنتاکی آمریکا، اندی بشیر، فرماندار این ایالت گفت ظرفیت سردخانه‌های ایالت برای نگهداری اجساد قربانیان توفان کافی نیست.

بشیر گفت هشدار‌های زیادی داده شد. در حقیقت هشدار‌های زیادی در آن کارخانه به کارکنان داده شد که به مکان امن بروند. اما این توفان آنقدر سهمگین بود که تاکنون حتی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیون هم شاهد آن نبوده ایم. خانه‌ها کاملا ویران شده اند و ساکنین آن‌ها مرده اند. هشدار‌های زیادی داده شد و من هیچ فردی را در این باره مقصر نمی‌دانم.

وی افزود مشکل برق یکی از چالش‌هایی است که ما با آن روبرو هستیم که در تلاش برای رفع آن هستیم. بیمارستان‌های ما در خارج از منطقه به حال آماده باش درآمده اند و اگر چه با کمبود تخت روبرو هستیم، اما هنوز ظرفیت‌هایی در اختیار داریم. کمک‌های زیادی در حال ارسال به منطقه است و ما بیماران را از منطقه خارج می‌کنیم. یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم این است که شمار قربانیان توفان زیاد است و سردخانه‌های ما ظرفیت لازم را برای نگهداری از اجساد ندارند؛ بنابراین امکانات تمامی مراکز پزشکی قانونی را در ایالت به کار گرفته ایم.

فرماندار کنتاکی در ادامه گفت برق ۵۶ هزار خانه قطع شده است که بیشتر آن‌ها در غرب کنتاکی هستند. هوا سرد است. ما پارک‌ها را به روی مردم باز گذاشته ایم و مردم را در آنجا ساکن کرده ایم. یکی دیگر از اقدامات ما تلاش برای یافتن افراد مفقود شده است. از طرف دیگر ما مراکز اقامت شبانه را باز کرده ایم.

براساس اعلام منابع رسمی تاکنون ۸۰ نفر درپی وزش این توفان سهمگین جان خود را از دست داده اند. با این حال، مقامات رسمی می‌گویند شمار تلفات می‌تواند از یکصد تن عبور کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، توفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار