منبع مطلع در هیئت ایرانی:

خواسته‌های مبالغه آمیز اروپایی‌ها روند مذاکرات را کند کرده است

یک منبع آگاه در هیئت مذاکره‌ کننده ایرانی به الجزیره اطلاع داد که هیئت اروپایی تلاش دارد در روند مذاکرات خواسته‌های مبالغه‌آمیز خود را تحمیل کند.

به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد که مذاکرات همچنان جریان دارد و به خواسته‌های ایران نیز رسیدگی می‌شود، اما هیئت ایرانی به شدت فشار اروپا برای گنجاندن خواسته‌های خارج از توافق هسته‌ای را رد می‌کند.

این منبع در خصوص رفتار کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در مذاکرات گفت: تروئیکای اروپایی نکاتی مبالغه آمیز ارائه می‌کند که روند مذاکرات را کند می‌کند.

پیش از این میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرده بود که گفت‌وگو‌های وین در جریان است. تعدادی از دیدار‌ها در چارچوب‌های مختلف برای امروز برنامه ریزی شده است. موضوعات مهم زیادی هنوز در دستور کار است، اما اکنون بعد از وقفه هفته گذشته، این مسائل طبق قوانین و هنجار‌های دیپلماسی چند جانبه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات منفی که از سوی برخی مقامات و تحلیلگران بیان شده بود، جو مذاکرات را مثبت خواند.

پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام در مه ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های یک جانبه از سوی واشنگتن، آینده برجام در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. در همین راستا، کمیسیون مشترک برجام از ماه آوریل برای یافتن راه‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای دست به کار شد و هفت نشست در این خصوص برگزار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
تا یه تن اورانیوم %100 نزنین درخواستهای اونا تمومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عقب نشینی ایران باعث میشه که این بی وجدانها هر روز یک حیله ای بپاکنند. پس بهتر که ماهم مثل خودشون رفتارکنیم تاحساب دستشون بیاد.
آخرین اخبار