واکسیناسیون یک هزار و ۳۸۰ نفر از جمعیت سرپل ذهاب/کنگاور بیمار کرونایی بستری ندارد

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : یک هزار و ۳۸۰ نفر از جمعیت سرپل ذهاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : شهرستان سرپل ذهاب بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

او با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان سرپل ذهاب، گفت : تاکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت هدف سرپل ذهاب دز اول و بیش از ۷۲ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود: با آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان کرمانشاه بیش از یک هزار و ۳۸۰ نفر هم دُز سوم را در سرپل ذهاب تزریق کرده‌اند.

فرزادی پور افزود: مردم برای پیشگیری از اعمال محدودیت‌ها و هم برای واکسینه شدن در برابر بیماری کرونا حتماً نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

او گفت: حفظ شرایط موجود و کاهش تعداد مبتلایان در شهرستان سرپل ذهاب نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل مردم است.

هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید چمران کنگاور بستری نیست

فرماندار کنگاور گفت: پس از حدود ۲۲ ماه و در سایه تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، ستاد کرونا شهرستان و همراهی مردم امروز شنبه هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید چمران کنگاور بستری نیست.

فرزاد الماسی افزود: از آغاز اپیدمی کرونا یعنی زمستان سال ۱۳۹۸ تا کنون متاسفانه آتش کرونا با دامان کنگاور افتاده بود که با پای کار آمدن ستاد کرونای شهرستان، مجموعه بهداشت و درمان و همه مراکز درمانی و واکسیناسیون بویژه مردم شهرستان، امروز شرایط در کنگاور رو به بهبود است.

او ادامه داد: از روز گذشته (جمعه) سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار، هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان شهرستان بستری نبوده است.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار تست کرونا در کنگاور گرفته شده که بیش از چهار هزار و ۶۲۱ تست مثبت اعلام شده، افزود: متاسفانه از بین بیماران کرونایی، ۱۶۴ مورد منجر به مرگ شده است.

او گفت: این شرایط بسیار شکننده بوده و در صورت عدم تکمیل واکسیناسیون، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شرکت در تجمعات مجدد تعداد موارد ابتلا و بستری‌ها افزایش خواهد یافت و دوباره شرایط بحرانی کرونا باز خواهد گشت.

تزریق بیش از ۱۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در کنگاور

الماسی یکی از راهکار‌های اساسی مقابله با شیوع مجدد کرونا را تقویت روند واکسیناسیون در شهرستان دانست و افزود: تا کنون ۱۰۸ هزار و ۲۹۹ دُز واکسن که شامل ۵۷ هزار و ۶۷۶ دُز نوبت اول، ۴۸ هزار و ۲۷۱ دُز نوبت دوم و ۲ هزار و ۳۰۷ دُز نوبت سوم در بین جامعه هدف تزریق شده است.

او گفت: تامین واکسن به میزان کافی در شهرستان صورت گرفته و از طرفی تمام مراکز واکسیناسیون فعال هستند و از تمام گروه‌های جمعیتی می‌خواهیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.