وزیر آموزش و پروش:

مدرسه باید به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود

نوری گفت: پژوهش باید از دوران کودکی شکل گیرد و مدرسه باید به یک زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت روز ملی پژوهش دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال از تولید علم و جنبش نرم افزاری که از سوی امام (ره) مطرح شده است می‌گذرد، در این راه انسان‌هایی تربیت شدند که در پژوهش اقداماتی موثر انجام داده اند.

وی با تاکید براینکه پژوهش باید از دوران کودکی شکل گیرد، افزود: مدرسه باید به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود. انتقال دانش باید شکل گیرد و از سوی دانش‌آموز باشد. پایه علم پژوهش است و باید فرد را برای این امر آماده کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانش‌آموز در یک کلاس درس با یک کتاب واحد مطلبی یاد نمی‌گیرد بلکه محیط یادگیری باید متنوع باشد؛ دانش‌آموز پژوهشگر خودکنترل و مستقل است، با این روند کیفیت آموزش بالا می‌رود.

او گفت: مدرسه، معلم، یادگیری و مدیر پژوهش محور باید در آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد. ۴ مولفه برای ساختار پژوهش محور وجود دارد؛ براین اساس یادگیری و تدریس محتوا باید پژوهشی باشد.

نوری بیان کرد: مدیر پژوهش محور باید پژوهش را در مدرسه و محله ترویج دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
طرح سوادحرکتی اجرا کردید و آخر مدارس را الزام کردید از خودشون اطلاعات ثبت کنند تا آمار صددرصدی بشه!!!این یعنی چی؟!مثل طرح کوچ سال قبل شد
آخرین اخبار