افزایش ۸ درصدی کشف قاچاق در مرز بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در هشت ماه سال‌جاری، میزان پرونده مربوط به قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، رامین ظهیری مدیرکل گمرک بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماه سال‌جاری، ۴۵۲ پرونده قضایی مربوط به قاچاق در این گمرک تشکیل شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۸ درصد افزایش دارد.

ظهیری افزود: عمده پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این گمرک از ابتدای سال جاری مربوط به قطعه‌های صنعتی، گازوئیل، مشروبات الکلی، لوازم یدکی، البسه، دارو، پزشکی، انواع مواد مخدر، انواع چسب، دنبلان، تریلر، بیل مکانیکی، جوجه، رزین اپوکسی، مواد آرایشی و بهداشتی و سیگار است.

مدیرکل گمرک بازرگان بیان کرد: کالا‌های قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها کشف و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: از ۴۵۲ پرونده تشکیل شده در خصوص قاچاق، ارزش ریالی ۳۲۴ مورد آن بالای ۱۰میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته و ۱۲۸ مورد، زیر ۱۰ میلیون ریال بوده که ۵۶ درصد افزایش داشته است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.