شناسایی ۱۵۰ مکان برای اسکان موقت در شرایط اضطراری در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۱۵۰ مکان اضطراری برای اسکان حادثه دیدگان احتمالی حوادث غیرمترقبه در پنج شهرستان استان شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت  : سال گذشته براساس تفاهم نامه‌ای بین مدیریت بحران استان با یکی از شرکت‌های دانش بنیان، قرار شد نقاطی برای اسکان اضطراری برای شهرستان‌های استان، به غیر از قزوین شناسایی شود تا هنگام وقوع چنین اتفاقاتی بتوانیم در کمترین زمان افراد را اسکان دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: این طرح شناسایی تاکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی روبرو بوده و تا ۲ ماه آینده نیز به پایان خواهد رسید.

به گفته وی،  تا کنون ۱۵۰ مکان اضطراری برای اسکان حادثه دیدگان احتمالی حوادث غیرمترقبه در پنج شهرستان استان شناسایی شده است.

مهدیخانی تاکید کرد: براساس ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران، هنگام شرایط اضطراری، تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها موظف خواهند بود تا خدمات و امکانات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

وی ادامه داد: برای شناسایی چنین مکان‌هایی در درجه نخست استحکام بنا و وجود انشعابات آب، برق و گاز برای ما مهم بودند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان؛ برای امکان سنجی چنین مکان‌هایی مدارس، سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و حتی مساجد مورد نظر ما بوده و برای همین منظور نیز ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته مهدیخانی، پس از شناسایی نهایی این مکان ها، نقشه آن‌ها وارد سامانه شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده می‌شود تا هنگام وقوع حادثه، افراد با توجه به موقعیت مکانی خود، از نزدیکترین مکان اضطراری آگاه شوند.

وی گفت: برای شناسایی چنین مکان‌هایی برای مرکز استان، خوشبختانه این کار سال گذشته توسط شهرداری قزوین به انجام رسیده و نقاط مورد نیاز نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.