ارائه خدمات دولتی مشروط به داشتن کارت واکسن کرونا است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته آینده، ارائه همه خدمات در مراکز دولتی، منوط به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا یا تست پی سی آر منفی خواهد بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: عدم دریافت واکسن، تهدید علیه بهداشت عمومی و دریافت واکسن، مهمترین اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین از روز شنبه هفته آینده، تمام ادارات غیر از بانک‌ها موظف هستند از ارائه خدمات عمومی و اداری به افراد فاقد کارت واکسیناسیون خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه ارائه خدمات صرفا با ارائه کارت واکسیناسیون یا تست پی‌سی آر منفی امکانپذیر خواهد شد از مردم تقاضا کرد تزریق واکسن را جدی بگیرند و در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شیوع کرونا، تا این لحظه شهر‌های سقز، دهگلان، کامیاران، دیواندره، سروآباد، مریوان و قروه در وضعیت آبی و سنندج، بیجار و بانه در وضعیت زرد قرار دارند.

فلاحی با اشاره به روند سریع و بدون وقفه واکسیناسیون در استان کردستان اضافه کرد: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۱۵۴ دُز واکسن کرونا در قالب نوبت اول، دوم و سوم در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او با بیان اینکه ۷۷ درصد جمعیت استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت نیز با دریافت نوبت دوم واکسن، در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹۱ درصد دانش‌آموزان کردستانی نوبت اول و ۶۸ درصد آنان هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، الزامی است افزود: از تمامی افراد واجد شرایط دریافت واکسن درخواست می‌شود تا قبل از الزام به اعمال محدودیت‌ها از فرصت کم باقی مانده بهره جسته و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضمن واکسینه کردن خود و تضمین سلامتی جامعه از مشکلات ناشی از محدودیت‌ها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمیله خانزاده لتحری
۲۳:۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سامانه دریافت کارت واکسن