ضرورت ایجاد نمایندگی بانک‌ها در شهرستان کوهرنگ

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ایجاد نمایندگی بانک‌ها در سه بخش مرکزی، بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را خواستار شد و گفت: پرداخت تسهیلات بازسازی و تعمیر واحد‌های آسیب‌دیده از شنبه آینده آغاز می‌شود.

او افزود: برآورد اولیه از خسارت‌های ناشی از زلزله ناقص بوده است و باید در ارزیابی خسارت‌ها تجدیدنظر و با متمم اصلاحی به تهران ارسال شود.

حیدری بر ضرورت ایجاد نمایندگی بانک‌ها در سه بخش مرکزی، بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ تاکید و اضافه کرد: نباید برای دریافت تسهیلات و بازسازی واحد‌ها هزینه اضافی بر مردم تحمیل کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همزمان با پرداخت تسهیلات بازسازی باید تسهیلات تعمیر هم به مردم پرداخت شود.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: پس از آواربرداری واحد‌های تخریبی تا ظرف ۴۸ ساعت مصالح تامین و کار ساخت و ساز آغاز گردد.

حیدری بر ضرورت تامین نیاز‌های اولیه مردم حادثه‌دیده کوهرنگ نیز تاکید کرد و گفت: تعدادی از خانوار‌ها که واحد‌های آن‌ها تخریب شده به چادر، سرپناه و اقلام زیستی نیاز دارند که می‌طلبد مدیریت بحران و هلال احمر این نیاز‌ها را تامین کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری برآورد اولیه خسارت زلزله در شهرستان کوهرنگ را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هیئت دولت در ۱۲ آبان ۴۸۴ میلیارد تومان اعم از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی را در این خصوص مصوب کرد.

علی شهریارپور افرود: از این میزان اعتبار مصوب ۲۲۵ میلیارد آن اعتبارات دولتی و ۲۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

او ادامه داد: از ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی مصوب، پنج میلیارد تومان برای نیاز‌های ضروری و مدیریت ابعاد حادثه اختصاص یافت.

شهریارپور اضافه کرد: همچنین برای احداث ۸۸ واحد مسکونی شهری و ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان اعتبار کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین برای تعمیر سه هزار و ۱۲۲ واحد نیازمند تعمیر به ازای هر واحد ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.