عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد نداشته است

طاهری گفت: آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد نداشته و در ارزیابی مهارت فارغ التحصیلان از ۱۴۱ کشور جهان، ایران رتبه ۱۳۶ را کسب کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی های انجام گرفته پارسال از بین ۴۰ هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی کمتر از ۲ درصد تقاضا محور بوده است.

او افزود: بررسی‌ها در ۷۰ درصد رشته‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که بیش از ۵ سال سرفصل‌های آموزشی با نیاز‌های کنونی به روز نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت پژوهش در بخش صنعتی تأکید کرد و گفت: باید این مهم در استان زنجان توسط دانشگاهیان مورد توجه قرار گیرد.

طاهری ادامه داد: متناسب با کمیت رشد آموزش عالی، کیفیت رشد پیدا نکرده و در ارزیابی مهارت فارغ التحصیلان از بین ۱۴۱ کشور جهان ایران رتبه ۱۳۶ را کسب کرده است.

او گفت: با بررسی انجام شده در ارتباط با کیفیت آموزش حرفه‌ای نیز از بین ۱۴۱ کشو جهان ایران در رده ۱۱۵ قرار گرفته و در شاخص نسبت استاد به دانشجو بین ۲ هزار و ۵۴۰ موسسه و آموزشی کشور این عدد ۴۸ بوده، یعنی به ازای هر ۴۸ دانشجو یک استاد وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۴۰ دانشگاه، موسسه پژوهشی و آموزشی و ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد دانشجو ۱۵۰ هزار نفر را دانشجویان دکتری تشکیل می‌دهند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.