آکسیوس خبر داد؛

شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تأثیرگذاری بر بایدن در زمینه ایران

پایگاه آمریکایی آکسیوس از وجود شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی در زمینه چگونگی تأثیرگذاری بر بایدن در قبال ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه آمریکایی آکسیوس از وجود اختلاف و شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی در زمینه تأثیرگذاری بر بایدن در خصوص ایران خبر داد.

این پایگاه گزارش داد: «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به عنوان بخشی از فشار دیپلماتیک برای تحت تأثیر قرار دادن موضع آمریکا در زمینه ایران و در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای به واشنگتن خواهد رفت.

طبق گزارش این پایگاه، مناقشه‌های داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص بهترین راه برای تأثیرگذاری بر موضع آمریکا در جریان است و بنی گانتز، وزیر جنگ و یائیر لاپید، وزیر خارجه نگرانی فراوانی را در خصوص رویکرد تقابلی فزاینده نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارند.

بنت به هنگام ملاقات بایدن در ماه اوت اعلام کرده بود که در یک کارزار عومی علیه بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مشارکت نخواهد کرد؛ اما پس از گذشت ۱۰۰ روز بعد، بنت اکنون در حال انجام درست همین کار است و با رفتن به سمت سیاست انتقاد از موضع آمریکا، به شکلی آشکارا با هرگونه مذاکره با ایران خودداری می‌کند. گانتز اکنون در حال لابی گری برای رویکردی آرامتر در زمینه تعامل خصوصی با دولت بایدن است.

مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند تصمیم بنت برای ترک تعهدی که به بایدن داده بود، تحت تأثیر مشاور سیاست خارجه جنگ طلب او، «شکریت مئیر» است که دیدگاه انتقادی نسبت به رویکرد دولت بایدن دارد.

آکسیوس همچنین اعلام کرد: بنی گانتز در سفر به واشنگتن بر لزوم متقاعد کردن ایران که تحت یک تهدید نظامی واقعی از سوی آمریکا است، تاکید می‌کند. گانتز همچنین بر لزوم فشار دیپلماتیک و نشان دادن قدرت به ایران برای بازگرداندن این کشور به توافق هسته‌ای تاکید می‌کند.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، گانتز معتقد است که بن بست در مذاکرات وین زمان بیشتری را به بایدن برای توسعه "طرح جایگزین" می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار