میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین:

در دیدار با گروسی درباره نقش آژانس در احیای برجام صحبت کردیم

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای در وین از دیدار با مدیرکل آژانس انرژی اتمی و بحث درباره نقش این نهاد در احیای توافق برجام خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازما‌ن‌های بین‌المللی وین، در پیامی از دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و بحث درباره مذاکرات احیای برجام خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «امروز با گروسی دیداری داشتم و او درباره مذاکرات وین مسائلی را مطرح کرد.»

این دیپلمات روس در ادامه افزود: «انتظار می‌رود آژانس نقش مهمی در اجرای توافق آینده احیای برجام ایفا کند. ما درباره فعالیت‌های آژانس در ایران نیز صحبت کردیم.»

دیدار اولیانوف با گروسی

اولیانوف اندکی بعد در پیامی توییتری از دیدار هیئت‌های برجامی با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خبر داد و نوشت: «شب پیش از دور بعدی مذاکرات برجامی با تیم مذاکره کننده اروپا به رهبری انریکه مورا دیدار کردیم.»

او در ادامه افزود: «ما نظراتمان را باهم به اشتراک گذاشتیم؛ روسیه نقش اروپا در احیای برجام را با ارزش قلمداد می‌کند.»

دیدار اولیاوف با انریکه مورا

شب گذشته «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه، زمان دور بعدی مذاکرات احیای برجام در وین را پنج‌شنبه هفته جاری اعلام کرد. پیش از او نیز «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد و معاون وزیر خارجه کشورمان، پس از پایان نشست دور هفتم در وین، ازسرگیری مذاکرات را در میانه هفته جاری اعلام کرده بود.

دور آتی نشست برجام، دومین دور مذاکرات در دولت جدید ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» است که با اندکی وقفه از زمان خاتمه مذاکرات در دولت قبلی، دوباره و در چارچوب توافق اولیه برجام آغاز شده است.

پس از نشست هفته گذشته مقام‌های کشورهای مختلف ادعاهای گوناگونی درباره رویکرد دولت جدید کشورمان مطرح کردند. به طور مثال، دیپلمات‌های اروپایی همچنین با ادعای آن‌که در دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین، جدیت لازم را در ایران مشاهده نکردند، پیش‌نویس ارائه شده از سوی کشورمان را افراطی دانستند؛ این در حالی است که نماینده کشورمان در واکنش به این اظهارات، تأکید کرد پیشنهادات ایران بر اساس متن توافق برجام تدوین شده و از لحاظ حقوقی معتبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار