استاندار گلستان؛

برقراری توازن در پیشرفت استان مورد توجه جدی ماست

استاندار گلستان گفت:برقراری توازن در پیشرفت استان مورد توجه جدی ماست و نباید منابع در مناطق و شهرهای خاصی بیشتر هزینه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، زنگانه استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: برقراری توازن در پیشرفت و توسعه  استان مورد توجه جدی ماست و نباید منابع در مناطق و شهر‌های خاصی بیشتر هزینه شود.

او ادامه داد:۳ و  نیم  درصد از رشد ۸ درصدی باید از محل بهره وری در تمامی بخش‌ها و با همکاری همه دستگاه‌ها تامین شود.

استاندار گلستان گفت:صندوق توسعه استان باید با استفاده از ۱۰ سرفصل همچون بودجه ، مالیات محقق شده در استان، بهره مالکانه معادن، منابع بانک‌ها تشکیل شود تا در سال آینده به نوعی مسئولیت و اختیار منابع استان در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه قرار گیرد.

او گفت:باید به سمت توسعه روستا محور با توجه به استفاده از تجربه‌های موفقی همچون روستا‌های وامنان، عطا آباد، محمد آباد و پنج پیکر حرکت کنیم و با جلب مشارکت‌های مردمی و شکل دهی شورای پیشرفت روستا و بهره گیری از یک روحانی و یا یک رهبر اجتماعی توسعه مورد نظر را محقق کنیم.

زنگانه گفت:اگر چه حضور سرمایه گذاران و جلب سرمایه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و غیر قابل چشم پوشی است، اما باید نقش و سهم تعاونی‌ها در رشد و توازن بسیار پررنگ‌تر از قبل شود.

او گفت:به طور قطع باید بانک‌های خصوصی نقش خود را در پیشرفت استان و تحقق نرخ رشد مورد نظر ارتقا دهند.

استاندار گلستان گفت:باید در هر شهری یک شهرک گلخانه‌ای همچون کردکوی تعریف کنیم و البته باید زیرساخت‌های لازم را برای رشد تامین کنیم.

او گفت:اکثر دستگاه‌ها اطلاعات میزان تحقق کمی اهداف برنامه ششم خود را ارائه کرده اند و از باقی دستگاه‌ها می‌خواهیم هرچه سریع تر اطلاعات خود را تحویل دهند.

زنگانه گفت:فرصت سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری با توجه به مزیت‌های ویژه استان وجود دارد و باید از این ظرفیت غیرقابل تکرار به خوبی استفاده کنیم.

او افزود: توجه به جمع آوری آب‌های سطحی، ایجاد بندر، توجه به طرح‌های نیمه تمام با استفاده از تسهیلات بانکی، استقرار پایانه هشدار سیل و موضوعات مربوط به بحران باید مورد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.