برگزاری آیین اختتامیه هفته پژوهش و فن آوری در دانشگاه شهرکرد

بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فن آوری در چهارمحال و بختیاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فن آوری چهارمحال و بختیاری به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با حضور جمعی از مسئولان استانی و نخبگان دانشگاهی به صورت حضوری و برخط در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد در این آیین گفت: امسال، هفته پژوهش و فن آوری با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه برگزار و هفته ملی پژوهش و فناوری نیز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: حلقه پژوهش و فن آوری بعد از آموزش است و از این مجموعه انتظار می‌رود که بتواند در زمینه رفع معضل بیکاری در استان راه گشا بوده و پاسخگوی مطالبات اجتماع باشد.

پیرعلی اضافه کرد: ابتکار وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ایجاد معاونت علمی و فناوری، می‌تواند موجب حمایت و پشتیبانی بیشتر از مجموعه‌های پژوهشی، فناوری و دانش بنیان باشد.

او اظهار داشت: دانشگاه منبع و منشا تحولات است و ما باید اول در دانشگاه، خودسازی داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم در مجموعه دانشگاه‌ها و استان تاثیرگذار باشیم و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که مطالبه جامعه از دانشگاه نیز همین است.

پیرعلی با اشاره به اینکه جذب، پذیرش سنجش دانشجو نیازمند تغییر رویکرد در فضای فعلی است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان بیشتر در فضای دانشگاه حضور دارند و باید به سمتی حرکت کنیم که دانشجویان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر در صنعت و جامعه حضور داشته باشند و پژوهش محور باشند که این مسئله هم به نفع جامعه و هم به نفع دانشجو است.

او گفت: هرچقدر ارتباط دانشجویان با صنعت و جامعه بیشتر باشد امکان ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان نیز بیشتر خواهد بود.

پیرعلی بیان کرد: دانشگاه باید مرجع باشد و دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات خود باید به سراغ دانشگاه بیایند و باید از ظرفیت پژوهشگران و فناوران به خوبی استفاده شود.

او ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه بیشتری شود و ما هم تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و مناسب از جمله خوابگاه متاهلی برای دانشجویان، میزبان دانشجویان بیشتری از خارج از ایران باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.