در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

رفت و آمد شاهدان اجاره ای با شماره ثنا در اطراف محاکم

شهادت یکی از ادله اثبات دعوا است که این روز ها به بستر درآمد زایی برای افراد سودجو تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،نزدیک مجتمع های قضایی و شوراهای حل اختلاف دیده می شوند، احتمالا گوشه ای ایستاده اند یا مشغول پخش کارت وکلا هستند، لازم نیست برای شناختنشان تلاش زیادی کنید اگر با چهره ی کمی مضطرب از کنار بگذرید خودشان جویای احوالتان می شوند تا از کلیات پرونده تان سردربیاورند و ببینند شما می توانید یک مشتری خوب باشید یا خیر.

شاهدان اجاره ای که قیمتشان با توجه به اهمیت دعوای شما تعیین می شود. از ۵۰۰ هزارتومان گرفته تا ۱۰ درصد زمینی که قرار است با شهادت دروغ به یکی از اصحاب دعوا برسد!  بی توجه به این که حق با چه کسی است با یک تماس کارچاق کن! یا دلال شاهد سر و کله شان پیدا می شوند. اکثرشان هم حرفه ای اند، از جزئیات پرونده اطلاع پیدا می کنند و مفاد شهادت را بارها مرور می کنند تا نکند اشتباه و سهوی دستشان را برای قاضی رو کند. آموزش می بینند و بعد شهادت می دهند، شماره ثنا هم دارند. هر چند وقت یک بار نیز مرجع قضایی ای را که در آن شها ت می دهند عوض می کنند تا شناخته نشوند. 

در این گزارش در مورد شهادت، برخی مواد قانونی مرتبط با شاهد و علت به وجود آمدن پدیده شاهدان اجاره ای را بررسی می کنیم.
 
هنگامی که ۲ یا چند نفر در مسئله حقوقی به مشکل بر می خورند یا دعوایی کیفری مطرح می شود هر کدام از طرفین دعوا ادعایی می کنند و این جا است که قاضی برای تشخیص حق و ناحق به قوانی، مستندات، ادله ، دلایل، امارات ، اصول و قواعد فقهی و حقوقی متوسل می شود.

یکی از این اصول می گوید اصل بر این است که عمل تمام افراد صحیح است لذا از نظر قانون همه بی گناه هستند مگر این که خلاف این مطلب ثابت شود. از طرفی قاعده فقهی ای داریم که بیان می کند کسی که نسبت به چیزی مدعی است باید برای اثبات ادعایش دلیل و بینه بیاورد. 
 
لذا در دعاوی افراد برای این که ادعای مجرم بودن دیگری یا بی گناهی خود ... را اثبات کنند باید ادله و دلایل محکمی داشته باشند. مطابق قانون یکی ازاین دلایل شهادت شاهد است و دلیل نیز چیزی است که برای اثبات دعوا به آن استناد  می کنند.
 
البته این مسئله که ممکن است شهادت دروغ و شاهد متقلب باشد تا حدی در قانون پیش بینی شده و برای شهادت دروغ نیز مجازات هایی در نظر گرفته شده است. از طرفی برای این که فرد در مقام شاهد ظاهر شود نیز شرایطی در نظر گرفته شده است و دادگاه باید صلاحیت شاهدان را ازحیث دارا بودن ویژگی هایی مانند عدالت و ذی نفع نبودن در دعوا را بررسی کنند. همچنین دادگاه باید مفاد شهادت ها را با هم مطابقت دهد و با مستندات موجود بسنجد تا صحت شهادت فرد مشخص شود اما با وجود تمامی این تمهیدات همانگونه که امروز شاهدش هستیم گوشه و کنار هر مجتمع قضایی پر است از افرادی که می شود شهادتشان را با پول خرید و خدا می داند تا همین لحظه چه حق هایی بنا به گواهی دروغ این افراد نا حق شده است.

شهادت از ادله قوی برای اثبات دعاوی
پوربابایی وکیل پایه یک دادگستری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شهادت شهود به عنوان یکی از دلایل اثبات وقایع حقوقی و اتفاقات کیفری در محاکم ما و سایر محاکم بین المللی پذیرفته شده است و باید به این شهادت توجه ویژه ای کرد. اما عواملی باعث شده است که این بینه شرعی در امور حقوقی و کیفری راه درست و مستقیمی طی نکند.

این وکیل دادگستری گفت: از برهه زمانی خاصی به بعد قانونگذار شهادت شهود را حتی برای ابطال سند مالکیت مجاز دانست و به این ترتیب حقوق مالکیت افراد در معرض خطر قرار گرفت. پیش از انقلاب شهادت در دعاوی کم اهمیت به عنوان ادله اثبات پذیرفته می شد و طرفین زمانی می توانستند از شهادت شهود استفاده کنند که دعوا سقف مالی خاصی داشت( دعاوی مالی کم اهمیت)، زیرا قانونگذار پیش بینی کرده بود ممکن است برخی افراد با استخدام و در اختیارگرفتن افراد دیگر بدون توجه داشتن به مسائل اخلاقی می توانند حقوق دیگران راضایع کنند.

پوربابایی بیان کرد: اما در حال حاضر شهادت از ادله قوی برای اثبات دعاوی به شمار می آید، درست است که در ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی برای شاهد شرایط خاصی بر شمرده شده است اما با توجه به گسترش جامعه و حجم کار در دادگاه ها، به نظر می رسد محاکم نمی توانند در تمام موارد شرایط شاهدان را احراز کنند لذا باید این مطالبه وجود داشته باشد تا قانونگذار نسبت به قانونی که شهادت شهود را برای اثبات دعوا می پذیرد تجدید نظر کند.

امین امینی زارع وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: به موجب ماده ۱۲۵۸ قانون مدنی اقرار، اسنادکتبی، شهادت قسم و امارات ازدلایل اثبات دعوا هستند.

امینی زارع گفت: تا زمانی که شرایط قانونی در قرارداد‌ها و ... شهادت شاهدان را از ادله اثبات دعاوی به شمار می‌آورند، برای انعقاد قرارداد‌ها شاهد خواسته می‌شود و برای مثال در قراردادی مانند قرارداد اجاره اگر حداقل شهادت ۲ شاهد نباشد در صورت اختلاف دادگاه به موجب قانون اجاره قدیم حکم داده و در دعاوی تخلیه بدون شهادت شهود دستور نمی‌دهد با مشکلات شاهدان اجاره‌ای مواجه خواهیم بود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: البته در مراجعی مانند دادگاه‌های کیفری و محاکمی که کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است قضات ماهر با دقت نظر شهادت شهود را قضاوت کرده و نسبت به احراز شرایط شاهد دقت ویژه‌ای دارند، اما متاسفانه گاهی اوقات در مراجعی مانند شورا‌های حل اختلاف ممکن است شهادت شهود با بی دقتی پذیرفته شود.

وی گفت: وضعیت اقتصادی مردم در شرایط خوبی قرارندارد، البته سختی معاش ارتکاب جرم و انجام کار غیراخلاقی را توجیه نمی‌کند، اما به هرحال زمینه ساز ارتکاب جرم می‌شود. افرادی هستند که در قبال دریافت مبلغی آموزش دیده و به دروغ در دادگاه شهادت تقلبی، تلقینی و اموزشی می‌دهند.

امینی زارع تصریح کرد: در زمان ریاست آیت الله لاریجانی به مسئله شهادت به اعسار از پرداخت، پرداخته شد. افرادی که به پرداخت مال محکوم می‌شدند با اثبات اعسار خود از پرداخت این مال شانه خالی می‌کردند و گاهی مالباخته پس از مدت‌ها پیگیری به علت شهادت دروغ شهود نمی‌توانست پول خود را به دست بیاورد یا نهایتا مالش را طی اقساط پس می‌گرفت. همانطور که می‌دانید نمی‌توان فرد معسر یعنی کسی که از پرداخت مال ناتوان است را زندانی کرد. همین باعث شد افراد زیادی حتی با وجود توان مالی دنبال گرفتن شاهدانی باشند تا با شهادت به نداری آن‌ها از پرداخت حق و حقوق افراد خودداری کنند.

این وکیل دادگستری افزود: زمانی که تقاضا نسبت به چیزی زیاد باشد ارزش آن چیز افزایش پیدا می‌کند، زمانی که مردم برای اثبات دعوا یا انعقاد قرارداد نیازمند شاهد هستند یا با شهادت شاهد به راحتی می‌توانند از پرداخت دین دیگری شانه خالی کنند قیمت شاهد‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند!

او بیان کرد: برای حل این مسئله باید مشکل را به طورقانونی حل کنیم و مقرراتی که بستر این جرم را فراهم کرده است را از ریشه خشک کنیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، اعسار کذب ، وکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقازاده
۲۲:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره که عده ای برای امرار معاش دست به شهادت های دروغین میزنند.این قوانین به ملت نون در خون یکدیگر زدن رو آموزش میده،جناب دکتر امینی حرفتون کاملا درسته باید مقرراتی که بستر را فراهم کرده از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام و وقت بخیر اقای دکتر امینی بزرگوار بسیار استفاده بردیم واقعا این مشگل وجود دارد ولی به هر حال طرف مقابل هم اگر وکیل درست و فعال داشته باشه باید تلاش کنه که اگه شاهد ها تقلبی هستند به دادگاه اعلام کنن از طرفی تکرار شاهد در سیستم نشان دهنده قلابی بودن هست یا نه به هر حال شما استاد بزرگی هیتید ومن مطمئن هستم راهکتر ابن موضوع را میدانید انشاالله از تجربیات و دانش شما استفاده بشه و به این مقوله رسیدگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
چاره کار وجود یک دستگاه دروغ سنج وچها قاضی عادل است و یا اجرای جلسات بصورت علنی با حضور حد اقل یک قاضی مخفی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
من فیلم مدربسته آوردم می‌گویند شاهد بعد میگوم شاهد توی فیلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی وقته خواب هستید ، بیش از بیست سال است که شاهدان اجاره ای حق را ناحق می کنند و خون فقرا را می مکند
-
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شاهد اجاره ای آدمی است که بهشت و جهنم را فراموش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
برای چنان افرادی ، بهشت و جهنم کیلویی چند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
استشهاد محلی و لوکال باید اولویت قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بعضی وقت ها هم همسایه ها از ترس طرف مقابل نمی تونن شهادت درست بدهند. به نظر من شهادت دادن باید مخفی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.یکیش هم که یک جوان اهل مسجد را بدبخت و خانه نشین کرد هست مربی وحیده صالح میرحسنی واحد پیام نور عجب شیر که با کمک یک وکیل با سابقه اخراجی از کانون وکلا و فقط با چند تیکه کاغذپاره و نفوذ و زور شاگردش را بیکار و خانه نشین کرد و ابرویش را برد،مردم فرزندانشان را می‌فرستند دانشگاه چون اعتماد دارند از کجا بدانند که متاسفانه برخی آدمهای گرگ و روباه در دانشگاه کمین کرده،جرم چنین انسان‌هایی حداقل حبس ابد هست.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
عدالت کجایی،کجایی حضرت علی ع،که جوانهای مسجدی رو عده ای با غرور و خودخواهی و خودبزرگ بینی بدبخت و خانه نشین میکنند،جوان‌هایی که چرخ اقتصاد کشور را می چرخانند و امنیت ما از آنان هست.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
یا مهدی عج ادرکنی و لا تدرکنی،حالا کدوم عدالت میتونه حق این جوان که زندگیش توسط یه مربی به باد فنا رفت ادا کنه.ایا میتونه جبران کنه.ایا کسی به فکر جبران کردن هست.
-
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
کاری ندارد کسی که در هرکجا شهادت دروغ می دهد با ایجاد یک سامانه دستش رو میشود برای مثال قاضی بررسی میکند و میبیند این مرد در سال 20 دفعه شهادت داده است مگر چند نفر از افراد جامعه را سراغ داریم که 20 دفعه در مورد موضوعات گوناگون شهادت بدهد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خانه از پای بست ( قاضی) ویران است خواجه در بند نقش ایوان است ؟
Switzerland
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تا وقتی قاضی ها درست نیستند و محکم برخورد نمیکنن همین وضع ه
من خودم برا یه مسأله ای شکایت کردم طرف مقابل شاهد دروغ آورد ، اون شاهدها هم به حدی ضایع دروغ میگفتن که حرفهاشون زمین تا آسمون فرق میکرد ولی قاضی حالیش نبود یا نمی‌خواست حالیش باشه ، شاید به اونم سفارش کرده بودن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.یکیش هم مربی وحیده صالح میرحسنی از پیام نور عجب شیر که هشت سال پیش با تیکه کاغذپاره و چند پیامک پوچ و با کمک یک وکیل با سابقه اخراج از کانون وکلا آبروی شاگرد خود را برده و با ساخت پرونده بیکار و خانه نشین کرد و آینده او را نابود،یا علی ع مددی،کجایی،حتی حبس ابد هم برای چنین افراد تهی از وجدان کم هست،کسانیکه بویی از انسانیت و ارزش‌های والای انسانی نبرده است،حیف آن مدرک دانشگاهی که به ایشان دادند،مردم فرزندان خود را به دانشگاه فرستاند که درس بخوانند و آینده داشته باشند این دانشجوها امانتهای مردم هستند که متاسفانه در برخی مواقع به درست مربی گرگ و روباه افتادند.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۳:۵۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
علت خیلی از بی سامانی ها وضع بد اقتصادی مردم هست. تورم بالای 40 درصد هست بعد آقای حیدری با افتخار گلایه میکنه از افزایش های ناچیز حقوق. یاد فیلم چند میگیری گریه کنی میافتم که ایشون چند میگیرن اینطور حرف میزنن. کلاف سر درگمی دست دولت هست و هر روز هم پیچیده تر می شود. اگر وضع به همین منوال پیش برود ناهنجاری های زیادی جزء عادات مردم خواهد شد که بعد از درست شدن وضع اقتصاد کلی هزینه و زمان خواهد برد که این چیزها از ذهن مردم پاک شود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۱۳:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
این کلاهبرداری خیای راحت قابل حله،اگر سیستم قضایی یک سامانه جامع برای شاهدین طراحی کند خیلی راحت کسانی که در چند پرونده در یک بازه زمانی شاهد بوده اند،مشخص و مجرمیت ثابت خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
ای کاش همه پول داشتند و برای خودشون وکیل های درجه یک می گرفتند تا بتونن جلوی هر سوء استفاده ای رو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شما وکیل درجه چند هستید ؟
Netherlands
ثمین
۲۲:۲۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
آره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
وقتی که می دونید چرا با این معضل برخورد نمی کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
چشم برخورد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
مگه قرار نبود سامانه ثبت کدملی شاهدان درست بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
باشه ، چه عجله ای است فعلا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بزرگترین گناه در نزد خداوند شهادت دروغ هست متاسم واسه اینجور ادما که اخرت را به این دنیا ومقداری پول میفروشن لعنت خدا بر این ادمها باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بزرگترین گناه در نزد خداوند شهادت دروغ هست ولی کسی که چنین می کند ( از شاهد و وکیل و قاضی ) مگر خدا و قیامت و قضاوت الهی را قبول دارند ؟ چه حرف ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
مردم باید از شاهدین دروغین شکایت کنن و دادگاه بصورت کتبی و صوتی ازشون بازجویی کنه و اگه دروغ گفته بودن بشدت مجازاتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
هر چه سارق و اختلاسگر ورشوه بگیر و خلافکار و اراذل و اوباش را
آزاد کردند حالا اینهر را مجازات می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
باشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شهادت دروغ شده وسیله کاسبی خیلی ها. من یک زمینی دارند چند نفر اومدن یک نفر رو الم کردن که ازم بگیرن. خودشون هم شدن شاهد دروغین که زمین رو از من بگیرن بین خودشون قسمت کنن. واقعا من به کجا پناه ببرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
من خودم قربانی شهادت دروغ سه نفر بی ایمان هستم که با قسم دروغ من رو دچار دردسر کردن. اونا اجاره ای نبودن. پدر مادر و همسر طرفی بودن که من ازش شکایت کردم. ولی جالبه دادگاه قبول کرد شهادتشون رو! واقعا عدالت کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
پدر و مادر رو به عنوان شاهد قبول نمی کنن و حتما موارد دیگه ای هم در پرونده ی شما بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران شما الان بیشترین مسوولیت رو دارین باید ایم مهم رو به مسوللین قوه قضاییه و رسانه ملی منعکس کنیین که چاره ای بیندیشن اگه مسولین هم انصافی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
انصاف کجاست،فقط حرف و شعار توخالی.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
علت این همه دغل بازی و حقه اینکه قوانین قضایی ما نواقص فراوانی داره . وحتی شیادان بیشتر از قضات به قوانین و راه های فرار آگاهی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
کالایی را در دیوار اگهی کردیم. سه نفر همراه هم برای خرید آمدند. کالا را برداشته و فرار کردند. با شکایت من، ماشین و راننده رو بازداشت کردند. راننده ادعا کرد من فقط راننده بودم و دزدها رو نمی شناسم. درحالیکه خودش لحظاتی قبل از فرار به دو نفر دیگه که وانمود می کردند می خوان پول کالا رو با موبایل پرداخت کنند، می گفت "بچه ها زود باشید چند جای دیگه هم بریم". در جلسه دادگاه بازپرس گفت، باید دو نفر شاهد بیارم . گفتم همسر و دخترم شاهد بودند . گفت اگه بالای 18 سال دارند بگو بیان شهادت بدهند. همسرم کارمند بود و از سر کارش مرخصی گرفت و همراه دخترم با کلی معطلی و طی فرایندهای اداری ، امدند و شهادت دادند. ولی علیرغم داشتن مدارک و عکس متهمین و شهادت همسر و دخترم، بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 8 که خودش گفت همسر و دخترت رابرای شهادت بیار، به علت اینکه شهادت زنان قابل قبول نیست، دزد را بی گناه شناخت!!!!!!!!! اونوقت پلیس میگه اگه دزدان به شما دستبرد زدند مقاومت نکنید و فقط شماره پلاک یا اطلاعات اونا رو بردارید و بقیه کار رو به پلیس و دادگاه بسپارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
این نشون دهنده ضعف پلیس آگاهیه که هر ادعایی مبتنی بر شاهد باید اثبات بشه و شواهد و سرنخ های میدانی مورد استفاده قرار نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
عا این نون خورون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
نزدیک به دو دهه است که این فساد در کنار دیگر فسادها در دادگستری وجوددارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
حاجی کجارو فساد نگرفته بگید ما بریم سر بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بیش از دو دهه ، اما چراغ خاموش
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وا مصیبتا وا اسفا وا ویلانا بدا به حال اهوال آنان که شهادت دروغ می دهند بدانند و آگاه باشند جایگاهشان بلا شک طبق آیات مقدس قرآن و روایت مستند صحیح رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان جایگاهشان 100% درصد در جهنم اسفل سافلین است مگر آنکه توبه و بروند شهادت دروغشان را سریعا جبران کنند و مجریان قانون هم که آنان را می شناسند و اگر اقدام به دستگیری و مجازاتهای سخت بازدارندشون نکنند در گناه بزرگشان سهیمند و شریک جرم محسوب می شوند و همراه آن گنهکاران در روز قیامت به آتش سوزان جهنم پر از عذابهای درد ناک خواهند افتاد از این بنده حقیر فقیر کمترین بی سواد مومن مسلمان مستضعف نصیحت و گفتن بود خواه پند گیرید خواه نگیرید اگر پند نگیرید دودش در چشمان خودتان خواهد رفت و رسوا و روسیاه خواهید شد و به عذاب دردناکی دوچار خواهید شد در دنیا و آخرت توف و اوف بر روی دروغگویان تهمت ناروا زنان شهادت دروغگویان پاپوش دوزان شامورتی بازان شیطان صفتان حرامخوران نزولخوران خبیثان ملعونین منحوسین لامذهبان از خداوند جل جلاله بی خبران باد انشاءالله همگیشون اگر توبه و جبران نکنند به هزارن درد امراض جسمی روحی لاعلاج و هزاران بلیات آسمانی دوچار شوند و نیست و نابود شوند به حق حقانیت عدل خداوند جل جلاله . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
درود به عمار عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سرکه نقد به از حلوای نسیه
France
ميترا م
۰۹:۴۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شاهداي خدانشناس را به دادگاه راه ندهند كه خونه وزندگي مردم را تباه نمايند
درود بر شرف اين وكيل ها كه بايد قانون و ريشه فساد را خشكاند وگرنه مبارزه فايده نداره
قانون بايد خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
کدام وکیل ها ؟بعضی از آنان که به بهانه وکالت اختلاف یک تومانی یک تومان می گیرند و اگر هم طرف مقابل یک تومان و نیم بدهد همه چیز را وارونه نشان می دهند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام این ضعف دستگاه قضاوپلیس رامی رساندبایدبامجرمین بگونه ی برخوردشودکه به خوداجازه آن کارراندهندمانندگردن کشی های که درشهرهاتوسط به ظاهرپهلوان نماهارخ میدهدبرخوردی صورت نمیگیرد...دستگیری بعدانجام جرم چه فایده ...۱
Netherlands
مجيدرهنما
۰۹:۱۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تشكر از گزارش بجا و خوبتون در بعضي پرونده ها متاسفانه همين اتفاق ها مي افتد و باعث نارضايتي مردم ميشه كه قضات بايد خيلي دقت كنند و دانش استفاده از سامانه هاي مالي را در كشور داشته باشند و با دقت بتوانند دروغ گو و شاهد اجاره اي را برخوردكنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
قاضی و دقت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
قضاوت حساسترین شغل تو کشوره و موبایل و تلفن کلیه قضات باید شنود بشه تا اگه موردی پیش اومد بشه پیگیری کرد و اگه خارج از شنود حرف زدن باید به جرم مخفی کاری اخراج بشن و کلیه ملاقاتها و مدت ملاقاتشون با افراد باید دقیقا ثبت بشه کلا قضات باید دقیقا تحت نظر باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
معاونت پیشگیری از جرم و حراست خوابیدند یا در مأموریت و سفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بلههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
یعنی قاضی با سامانه دم دستش نمی‌تواند سابقه شاکی متشاکی و شاهدان را نگاه کند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
نخواستن غیر از نتوانستن است !
Italy
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
ریشه این مسائل در بیکاریه که شده یک معضل و اگه با آن برخورد نشه باید عواقب بدتر از اینها رو انتظار کشید اگه طرف کار داشته باشه و سرش به کار خودش باشه بی شک چنین مسائلی پیش نمیاد چون معیشت خانوادش با همان شغلش تامین میشه ونیازی نیست دست به چنین کارایی بزنن و بهترین راهکار مبارزه با این دسته مسائل ایجاد شغل پایدار برای آحاد جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی ها مال باد آورده می خواهند و حتی کار خود را ول کرده از این طریق بی زحمت ، درآمد کسب می کنند که چندین برابر درآمد هم دارد ، اگر شاهدان فرضا از زور بی کاری چنین کنند ، قضات که بی کار و کم در آمد نیستند در شهر ما قاضی داریم که دست کم 50ملک به نام خود و اطرافیان دارد و کار قضاوتش شده سردواندن بی پایان ارباب رجوع تا جایی که یکی از طرفین خسته شده و حق خود را نا دیده می گیرد و اگر باز مشکلی پیش آمد یا خود حقش را می گیرد و یا شتر دیدی ندیدی را بر می گزیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
وای این چه کاریه؟
از خدا نمی ترسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
اینجا مقصر اصلی قوه قضائیه است وقتی در مکانیک مردم باید احساس امنیت کنند ودلشان امن باشد که عدالت در موردشان اعمال می شود چرا این قوه حد اقل از حیثیتخودش هم نمی تواند دفاع چرا ریشه این بی عدالتی که در خانه این قوه لانه کرده خوشکانده نمی شود اینجا این قوه است که مورد بی اعتمادی ملت قرار میگیرد. وقتی یک قوه مشکلات خودش را قادر نباشد حل کند ملت هم به آن هیچ اعتمادی پیدا نخواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۷:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سریعا باید این افراد شناسایی شوند، و شهادت های آنها در محاکم باطل شود،، واقعا این ها نفهمند، با شهادت دروغ، جهنم و دنیای اونها، جهنم میشه
آخرین اخبار