صالحی امیری:

۳۰ هزار یورو به فدراسیون قایقرانی پرداخت می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت رشته قایقرانی و ترخیص تجهیزات این رشته از گمرک توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت رشته قایقرانی و حمایت کمیته ملی المپیک از این رشته اظهار داشت: چند فدراسیون هستند که به صورت جهشی در مسیر تکامل قرار گرفته اند. یکی از این فدراسیون‌هایی که در آن جهش را احساس کردیم، قایقرانی بود که حضور سهرابیان در راس فدراسیون این جهش را دوچندان کرد. از تمام کسانی که سال‌ها در این فدراسیون زحمت کشیده و باعث افتخار آفرینی‌ شده اند، تشکر می کنم و قدردان زحمات آن‌ها هستم. قایقرانی در حال حاضر در مسیر بسیار خوبی قرار دارد. در المپیک توکیو ما شاهد فعالیت ورزشکاران این رشته ورزشی بودیم که نتایج بسیار خوبی هم به ثبت رسید. فدراسیون قایقرانی ۳ رویکرد را در پیش گرفته که یکی از آن‌ها استفاده از ظرفیت مربیان بسیار قوی داخلی و خارجی است که همین امر باعث می‌شود تا تجربیات جهانی به کار گرفته شوند.

او افزود: نکته دوم انسجام در فدراسیون است که به معنی واقعی به یک خانواده تبدیل شده است. هیچ حاشیه و مشکلی در این فدراسیون دیده نمی‌شود. یکی از عواملی که می‌تواند به فدراسیون کمک تا به سکو‌های آسیایی، جهانی و المپیک برود انسجام در داخل مجموعه است. قایقرانی در این سال‌ها توانست این اتفاق را در خود رقم بزند و نکته مهم‌تر تجهیزات و زیرساخت‌هایی است که باید برای ورزشکاران این رشته فراهم می‌شد؛ چرا که هیچ فدراسیونی نمی‌تواند بدون تجهیزات و زیر ساخت‌های خوب به موفقیت‌ دست پیدا کند. قایقرانی از روز اول تلاش داشت برای ورزشکاران خود ظرفیت‌های مستقلی را ایجاد کند که با استفاده از ظرفیت‌های ملی این امر را تحقق بخشید.

قایقرانی می‌تواند در هانگژو روی سکو برود

صالحی امیری در خصوص چشم انداز فدراسیون قایقرانی و کمک مالی کمیته ملی المپیک به این رشته ورزشی گفت: در سیاست‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این برنامه را داریم که از این رشته ورزشی حمایت‌های حداکثری داشته باشیم تا هم در بازی‌های هانگژو علاوه بر سکو درخشش‌ خوبی داشته باشد و هم در ادامه برای المپیک‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ موفق باشد؛ چرا که توانمندی‌ در این رشته ورزشی دیده می‌شود. ارزیابی کارشناسان فنی ما این است که قایقرانی می‌تواند در هانگژو بدرخشد و در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به سکو نزدیک شود و حتی صاحب سکو شود. در سال ۲۰۲۸ نیز یکی مدعیان فدراسیون جهانی قایقرانی خواهد بود که بسیار حائز اهمیت است.

تصویب کردیم ۳۰ هزار یورو در اختیار فدراسیون قایقرانی قرار دهیم

او در ادامه تصریح کرد: این مسیری که پیش بینی شده است به شرطی که ثبات مدیریتی در آن وجود داشته باشد، حتما نتیجه بخش خواهد بود. ما در جلسه اخیر هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تصویب کردیم ۳۰ هزار یورو به فدراسیون قایقرانی برای هزینه مربی خارجی و سایر هزینه‌ها پرداخت شود و این کمک‌های مالی تدوام خواهند داشت. فدراسیون را تنها نخواهیم گذاشت. اعتقاد ما این است که حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به علاوه ظرفیتی که درون فدراسیون قایقرانی نهفته است، می‌تواند به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کند. موتور این فدراسیون روشن و به سرعت در حال حرکت است.

کلام مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی، باید عملی شود

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تجهیزات در گمرک مانده فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: امسال سالی است که مقام معظم رهبری بر مانع زدایی تاکید داشتند که باید در عمل نشان داده شود. فدراسیون قایقرانی با کمک‌هایی که شد چند قایق را برای تیم ملی تهیه کرده است. این قایق‌ها قرار نیست در جایی فروخته شوند. با این قایق‌ها قهرمانان قایقرانی ما در دریاچه آزادی تمرین خواهند کرد. ما در توکیو به دلیل نداشتن قایق‌ اجاره سنگینی را پرداخت می‌کردیم. من در این خصوص مکاتباتی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک انجام خواهم داد تا این قایق‌ها را ترخیص کنیم و در اختیار قایقرانان خود قرار دهیم، اما باید سخنان رهبری عملی شوند؛ چرا که سخنان ایشان یک منشور دستوری برای همه کشور است و باید مانع زدایی شود. به خصوص در بحث تجهیزات ورزشی که برای ورزشکاران ما بسیار حائز اهمیت است.

فدراسیون قایقرانی باز هم اعلام نیاز کند، ارز مورد نظر برای تجهیزات را فراهم می‌کنیم

او گفت: تجهیزات ورزشی با دیگر اقلام فرق می‌کنند. وقتی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نامه‌ای را ارسال می‌کند و در آن هم قید می‌کند که این قایق‌ها برای استفاده قهرمانان ورزشی ما است، باید هرچه سریع‌تر مانع زدایی شود که امیدوارم این اتفاق هم رخ بدهد. چنانچه فدراسیون قایقرانی باز هم اعلام نیاز کند، برای تهیه قایق‌های جدید و تجهیزات جدید ارز مورد نظر را در اختیار فدراسیون قایقرانی قرار خواهیم داد. نیازی بود که خریداری شد، اما باز هم با اولویت به تجهیزات قایقرانی نگاه می‌کنیم و هرگاه نیازی باشد برای فدراسیون قایقرانی آن را برطرف خواهیم کرد.

قایقرانی برای رقابت با حریفان اروپایی باید ۱۰ برابر بودجه کنونی را در اختیار داشته باشد

وی ادامه داد: قایقرانی یک ورزش بسیار سخت و سنگین است. من در المپیک وقتی به دستان ورزشکاران قایقرانی نگاه می کردم، خجالت می‌کشیدم و می دیدم که چطور با تمام توان خود برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. در قایقرانی ثانیه‌ها برای عبور از خط پایان سخت می‌گذرند. برای همین من از تمام ورزشکاران این رشته حمایت می‌کنم. تا هر جایی که بتوانم و لازم باشد حمایت‌های خود را دریغ نخواهیم کرد. یک امر واقعی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم، اگر بخواهیم قایقرانی ایران با کشور‌های اروپایی رقابت کند، باید ۱۰ برابر بودجه‌ای را که اکنون در اختیار دارد، داشته باشد. ۳۰ هزار یورو برای فدراسیون بزرگی مانند قایقرانی بسیار عدد ناچیزی است؛ چرا که پتانسیل و توانایی آن را داریم که بتوانیم در قایقرانی بهترین باشیم. از نظر مالی بودجه قایقرانی کشور‌های اروپایی رقمی بالغ بر ۱۰ میلیون یورو است و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. در زمینه حمایت‌ها دولت کوتاهی نکرده و برنامه ما این است که این حمایت‌ها را افزایش دهیم، اما واقعیت را بگویم که این بودجه‌ها اصلا برای ورزش قهرمانی کافی نیستند.

اصحاب رسانه در خصوص کمیسیون ورزشکاران وارد حاشیه نشوند/ ما با هیچ کسی مناقشه نداریم

وی در خصوص نشست کمیسیون ورزشکاران و اعتراض چند المپین به انتخابات گفت: از اصحاب رسانه تقاضا دارم وارد حاشیه نشوند. اگر مشکلی هست، در خانواده با گفت‌وگو قابل حل است. در فرآیند انتخابات دخالتی نداشتیم و طبیعی است کسی که رای می‌آورد، خوشحال باشد و آن کسی که رای نمی‌آورد، ناراحت است. نباید زبان توهین داشته باشیم. همه قهرمانان ایران زمین هستند و همه را دعوت می‌کنیم تا در فضای اخلاقی موضوعات را حل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اظهارات احسان حدادی مبنی بر این که برای حضور در نشست خبری تهدید شده است، عنوان کرد: من اطلاعی ندارم. به عنوان رئیس کمیته آن چه انجام دادیم با ابلاغیه اساسنامه بود. اگر اعتراضی هست، اول به ما و بعد به IOC بنویسند. تا امروز مکاتبه‌ای نشده است و اگر مکاتبه کنند، قطعا همکاران ما پاسخ خواهند داد. همه ورزشکارانی که در نشست بودند یا نبودند از فرزندان ما هستند. با هیچ کسی مناقشه نداریم و همه را به جلسه مشترک دعوت می‌کنیم تا دغدغه‌ها حل شوند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار