وعده وزارت ارتباطات برای حل مشکل اینترنت تا یک هفته آینده

عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات با توضیح درباره اختلال در اینترنت در روزهای گذشته از حل این مشکل تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‎وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۲۱ گفت:« از دسترس خارج شدن حدود چهارصد و سی گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت پهنای باند بین الملل حدود یک هفته پیش شروع شد بدین معنا که کابل دریایی قطع شد و طبیعتا کسانی که از کشورهای دیگر از این کابل استفاده می‌کنند نیز متاثر شده‎اند.

وی ادامه داد: «این ظرفیت حدود هشت درصد از ظرفیت اینترنت بین الملل ما را کم کرد، البته این کسری در ساعات غیر پیک اثری ندارد و فقط در ساعات پیک که معمولا زمان شب است برخی از کاربران ما از این کمبود ظرفیت متأثر می‌شوند ما از ارتباطات زیرساخت پیگیری کرده‌ایم و انشالله تا یک هفته آینده ظرفیت جایگرین می‌شود تا کیفیت اینترنت برای مردم بهبود یابد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه ظرفیت جدید از کجا فراهم خواهد شد گفت: «ما از اطراف، با کشورهای مختلف ارتباط داریم از شمال و غرب و بخش آسیب ندیده جنوب تامین کننده داریم که ظرف یک هفته آینده اقدامات لازم انجام می‎شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات درباره تکمیل شبکه داخلی پرسرعت بیان کرد: «شبکه موبایل توسعه خوبی پیدا کرده و همچنان باید کیفت آن در آینده بهتر شود اما از نظر شبکه ثابت عقب افتادگی داریم و براساس برنامه مصوب شورای عالی فضای مجازی در چهار سال آینده موظفیم به بالای هشتاد درصد خانواده ها بالای 25 مگابیت بر ثانیه اینترنت برسانیم و این با کشیدن فیبر در نزدیکی خانه‌ها ممکن می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر سهراب آغ‌بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفته بود که در روزهای اخیر به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی که به شرکت GBI تعلق و در محدوده دریایی میان قطر و امارات وجود داشته، 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل از دسترس خارج شده است.

 

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خب خدا خیرتون بده اینترنت adslمخابرات دارم کاملا مشخصه افت سرعت داره هرچی پیام میدم میگن هیچ مشکلی نداره و اینکه کابل کشی تلفن محله خرابه ولی وقتی میگیم فقط میگن سیم کشی داخلی ساختمون مشکل داره 2بار سیم کشی رو عوض کردم میدونم هیچ مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام
لطفا به اطلاع مسئولین محترم برسونید و خواهشا خودتون هم بررسی کنید که چرا در منوی شخصی کاربران شرکت های اینترنتی حتی خود مخابرات امکان مشاهده و انتخاب اینترانت شبکه اینترنت داخلی ویا همون اینترنت ملی نیست ! ما برای خودمون خواستیم اینترانت اترنت سفارش بدیم امکان آنلاین که نبود به نمایندگی شهرمون رفتیم بعد از دوهفته تماس با پشتیبانی شرکت و پاس دادن به این و اون و تعیین ساعت خاص برای تماس بالاخره موفق شدیم با مسئول محترم مربوطه تماس بگیرم که احتمالا خودشونم اطلاعات دقیقی نداشتن نهایتش این شد درخواست کتبی بنویسیم فکس کنیم اونم حداقل مهلتش چون روی قبض بود سه ماهه است احتمالا بعد تست اگه ناراضی شدیم و نخواستیم تمدید کنیم هززنش هی میاد روی قبض و باید دوباره دوهفته تماس بگیرم و چک و سفته و نماهکتبی بدیم تمدید نشه
یک سوال مهم چطور میشه هزینه اشتراک ماهانه اینترانت از هزینه اینترنت بین الملل ‌بیشتره و حتی میشه گفت بیشتر از دوبرابره درضمن در حالی که در اینترانت کاربر خودشو محدود به سایت های داخلی میکنی پس عملا نباید حجم زیادی هم مصرف بشه چون مگه ما چند تا سایت محتوای دانلودی داریم و سوال بعدی وقتی ما نگران دانش آموزان هستیم پس چراشبکه شاد و روی بستر این شبکه نمیارن به نظر بنده مثل این شده برای رفتن خارج و همون استفاده از اینترنت بین الملل و ثبت نامش و استفادش یه کپی کارت ملی کافیه ولی برای اینترانت داخلی پاسپروت میخوان ! نکنه اینممثل مافیای خودرو مافیایی اینترنت هم داریم و منفعت مشترک داره و بهترین جای جایگزین ماهواره ای دهه قبل شده و میخوان چشم مردم بازشه همون پیاده سازی اون سند ننگین ۲۰۳۰سال قبلو نامحسوس با وارد کردن بچه ها به بهانه کلاس غیر نضوری در شبکه نت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اقا اینترنت ما روی 14مگابیت هست شده 100 کیلوبایت تماش میگیریم کارشناس اوردیم بازم درست نشده میگن از پرتتونه. خب حداقل پول بسته ها رو پس بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خجالت بکشید همین چین به سمت اینترنت شش جی و هفت جی داره می‌ره و ما هنوز اینترنت چهار جی و پنج جی و سراسری ، هم آرزو شده .
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اینترنت شیش جی لعنتی کل دنیا از پنج جی فرار میکنن چون اثرات به شدددت بد و مخرب رو بدن و مغز و مادر باردار داره و تغییرات هورمونی و ژنتیکی به همراه میاره
آخرین اخبار