حسین فرکی:

ورزشکاران جوان باید بدانند چه بزرگانی در گذشته وجود داشتند

حسین فرکی در خصوص برگزاری مراسم‌های یاد بود برای بزرگان ورزش ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حسین فرکی پیشکسوت فوتبال کشورمان در حاشیه مراسم یادبود پرویز دهداری اظهار داشت: تمام کسانی که امروز در این مراسم شرکت می‌کنند به دهداری بزرگ افتخار می‌کنند، چرا که دهداری افتخارات بزرگی را برای ورزش کشورمان به دست آورده است. مراسم‌های این چنینی که برگزار می‌شود امید داریم تا بازیکنان جوان از این شخصیت‌های برجسته الگو بگیرند و بدانند چه کسانی در این کشور به عنوان فوتبالیست و مربی حضور داشته اند. متاسفانه در این زمینه بازتاب خوبی را نداشتیم. نه تنها دهداری بلکه در تمام رشته‌های ورزشی این امر صورت نگرفته است و امروزه افرادی هستند همچون دهداری که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و آن‌ها را فراموش کرده ایم. در واقع اگر از این شخصیت‌ها استفاده شود می‌تواند در آینده تأثیر بسیار خوبی را داشته باشد. مسائل اخلاقی در فوتبال ما گم شده و اصلی‌ترین علت آن هم توجه نکردن به این موضوع است.

او افزود: بسیاری از مسائلی که در گذشته در فوتبال بوده است را امروز نمیبینیم و این‌ها همه وظیفه جامعه ورزش و مسئولان ورزشی کشور است که توجه کنند. مسائل فرهنگی در باشگاه نباید در حد شعار باشد بلکه باید به آن‌ها عمل شود. این موضوع تنها به یک یا ۲ باشگاه ختم نمی‌شود و همه باشگاه‌ها باید در این زمینه کار کنند.

فرکی در خصوص برگزاری دیدار پرسپولیس و سپاهان در شهر ثالث عنوان کرد: تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری دیدار‌های سپاهان و پرسپولیس در یک شهر ثالث چیزی جز فرار رو به جلو است. این که نمی‌توانند یک بازی فوتبال را که حساسیت‌های زیادی دارد را به درستی برگزار کنند مشکل از مسئولان است. وقتی قادر به برگزاری یک مسابقه نیستند چرا مسئولیتی را قبول می‌کنند؟ نباید می‌گذاشتند کار به این جا برسد که سربازی و یا هواداری آسیب ببیند. هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست و استفاده از این حربه یک فرار رو به جلو است. همه هنر مسئولان باید برگزاری مسابقات در شرایط سخت است. برگزار کردن مسابقات به هر دلیلی برگزاری نیست. نبودن برخورد جدی در کمیته انضباطی فوتبال بعضی از مسائل غیر اخلاقی را در فوتبال ادامه دار کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.