امام جمعه شهرکرد:

راه دانشجویی استقامت و بصیرت می‌خواهد+تصاویر

امام جمعه شهرکرد گفت: راه دانشجویی استقامت و صبر می‌خواهد نتایج پیگیری‌ها توسط قشر دانشجو، اثر خود را دیر یا زود خواهد گذاشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دانشجویان هیچ‌گاه نسبت به برگزاری جلسات و بیان مطالبات مایوسانه رفتار نکنند گفت: راه دانشجویی استقامت و صبر می‌خواهد نتایج پیگیری‌ها توسط قشر دانشجو، اثر خود را دیر یا زود خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۶ آذرماه در برنامه گرامی‌داشت روز دانشجو با بیان اینکه بیان مطالبات دانشجویی تاثیرات خود را دارد، اظهار کرد: برخی از دانشجویان اعتقاد دارند که تشکیل جلسات و برنامه‌ها برای بیان دغدغه‌های دانشجویی بی‌فایده است، اما این‌گونه نیست و اگر دقت شود، نمونه یکی از نتایج مطالبات دانشجویی را می‌توان در روی کار آمدن دولت جدید عنوان کرد.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اگر جهت دانشگاه درست شود، تاثیر خود را بر تمامی جامعه می‌گذارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ‌سازی در جامعه باید صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به دغدغه دانشجویان در مسائل حیاتی چهارمحال و بختیاری از جمله موضوع آب، تصریح کرد: صحبت‌های بنده در این خصوص در جلسات متعدد عنوان و به گوش مسئولان رسانده شد و نتیجه آن انعکاس بیانات و پیگیری‌ها از طریق سیمای ملی و دیگر رسانه‌ها بوده است، اما معمولا مطالب بنده باید با ملاحظات عنوان شود.

احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها از اوایل بهمن‌ماه

در ادامه یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به موضوع همگرایی در میان فعالان دانشجویی، اظهار کرد: به‌منظور شکل‌گیری یک کار جمعی پرشور باید همگرایی در میان مجموعه‌های فعال دانشجویی، ایجاد شود و گروه‌های دانشجویی از سراسر چهارمحال و بختیاری دور هم جمع شوند، زیرا بنا به گفته شهید بهشتی، دانشجو موذن جامعه است.

او افزود: به همت دولت جدید، ویروس کرونا که مانع فعالیت‌های جمعی بوده تا حدودی مهار شده است، در حال حاضر اولویت اصلی نظام سلامت، بازگشایی دانشگاه‌ها است و به‌نظر می‌رسد از اوایل ترم آینده حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را شاهد باشیم، برای بازگشایی دانشگاه‌ها، دانشجویان صبوری پیشه کنند، امید می‌رود که راهکار‌هایی بهتر برای بازگشایی دانشگاه‌ها ارائه شود.

پیرعلی با تاکید بر اینکه تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی جزو اولویت‌های این دانشگاه است، ادامه داد: به دانشگاه می‌توان به چشم یک شهرک خلاق نگاه کرد و دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر استان است، امید می‌رود که دانشگاه منبع تحول و پیشگام در موضوعات فرهنگی باشد.

در این جلسه تعدادی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی به بیان مطالبات خود پرداختند که از جمله مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات آنان می‌توان به حل معضل بالای بیکاری در استان، کمبود آب شرب در برخی از روستاها، نبود درمانگاه ویژه فرهنگیان و اهمیت ساخت مسکن ویژه این قشر در استان و اصلاح بدنه دانشگاه‌های استان و روی کار آمدن مسئولان دلسوز اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار