تجلیل از پرستاران استان قزوین

در مراسمی با حضور استاندار از پرستاران نمونه شاغل در مراکز درمانی استان تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار جمعی از پرستاران استان با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین دیدار و در ادامه  از پرستاران نمونه شاغل در مراکز درمانی استان تجلیل شد.

اعلایی استاندار در مراسم تجلیل از پرستاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: به واسطه کرونا، شناخت جامعه نسبت به سختی‌ها و تلاش‌های حرفه پرستاری بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که جامعه پرستاری با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند از جنس استانی نیست، تصریح کرد: مشکلات پرستاران استان قزوین مطالبات کشوری است و حتما در این خصوص با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتباتی خواهیم داشت.

استاندار قزوین اظهار داشت: تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی که مهم‌ترین مطالبات جامعه پرستاری است از دغدغه‌های جدی فعالان این حرفه در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه برای یک کار مشخص نباید بین کارمندان و کارکنان تبعیض قائل بود، اظهار داشت: البته موضوع کارمندان شرکتی تنها مختص به جامعه پرستاری نیست بلکه یک مطالبه جمعی در بین تمام دستگاه هاو سازمان‌های دولتی است، اما پرستاران با توجه به سختی کاری که دارند باید در اولویت ساماندهی قرار گیرند.

اعلایی همچنین گفت: قزوین از نظر زیرساخت‌های درمانی جزو استان‌های آخر جدول است و این موضوع برازنده استان نیست.

وی ادامه داد: افزایش حجم کاری پرستاران به دلیل نبود زیر ساخت‌های درمانی است که بنده از ابتدای ورودم به استان مذاکراتی با سرمایه گذاران حوزه درمان انجام داده ام و امیدوارم با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌های درمانی استان افزایش یافته و به تبع بار کاری پرستاران نیز کاهش یابد.

استاندار قزوین با بیان اینکه درمان حوزه‌ای نیست که بخواهیم از آن مغفول باشیم، افزود: پرستاران از زمان شروع کرونا تا کنون تلاش‌ها و جانفشانی‌های بسیاری داشتند و با همت این عزیزان با وجود تلاش تمام دشمنان و کینه توزان روز‌های سخت را گذراندیم.

وی همچنین افزود: امیدواریم که با رعایت مردم و تلاش‌های پرستاران هرچه زودتر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم.

اعلایی در پایان صحبت‌های خود ضمن قدردنی از پرستاران، افزود: جلسه امروز به دلیل شرایط ویروس کرونا به شکل محدود برگزار شد، اما این محدودیت به هیچ عنوان نشان از کم ارزش بودن پرستاران و مطالبات آن‌ها نیست.

وی افزود: با توجه به مقبولیت‌های پزشکان قزوینی در بین استان‌های همجوار و همچنین شرایط جغرافیایی استان تعداد پذیرش بیماران غیربومی چه در ایام خیز کرونا و چه در ایام عادی از استان‌های دیگر بیشتر است و این موضوع فشار کار را بر پرستاران قزوین بیشتر کرده و امیدواریم مطالبات جامعه پرستاران را در سفر رییس جمهوری به خوبی مطرح و پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار