در خانه هنرمندان به دیدار «گلزار هنر» بروید

خانه هنرمندان اصفهان مهمان نمایشگاه گلزار هنر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  نمایشگاه گلزار هنر در ساعت ۱۶ امروز آذر در گالری خانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشار، پارک ایثارگران به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه شامل بیش از ۷۰ اثر از آثار خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان است که با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در گالری خانه هنرمندان تا ۲۵ آذر ۱۴۰۰ جهت بازدید عموم دایر خواهد بود، علاقه مندان می‌توانند از آثار این نمایشگاه در ساعت ۹ صبح الی ۱۲ و ۱۶ الی ۱۹ دیدن نمایند.

گفتنی است، خط گلزار به نقاشی خط بسیار نزدیک است و به نوعی پایه آن به شمار می‌رود. در این خط، نقش گل و بلبل و حیوانات را تا آن جا که پیچ و خم‌های خط اجازه می‌دهد تلفیق می‌کنند.

این خط را می‌توان در خطوط مختلف اجرا کرد، اما این کار در خط نستعلیق بیشتر انجام شده است. پیش از آن که خط مورد نظر را خوشنویسی کنند آن را طراحی کرده و ترکیب می‌زنند. این طراحی‌ها با توجه به روش‌های مرسومی، چون نقاشی، گل و مرغ و دیگر آرایه‌های تزیینی در سواد (سیاهی) خط اجرا می‌شوند.

بیشتر آثار بجا مانده از این سبک خوشنویسی مربوط به دوره قاجار بوده که به صورت رنگی و با پرداز و پرداخت‌های بسیار ظریف انجام شده است. از هنرمندان این سبک می‌توان از اساتید بنامی، چون «حسن زرین قلم» و «اسماعیل جلایر» نام برد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.