رئیس جمهور الجزایر:

مسئله فلسطین در دستور کار اجلاس آتی عرب خواهد بود

عبدالمجید تبون در دیدار با محمود عباس ضمن اعلام حمایت کشور‌های عرب از مردم و آرمان فلسطین از رسیدگی به این مسئله در اجلاس آتی عرب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که کشور‌های عرب باید اقدامات مشترکی برای متحد کردن مواضع در حمایت از مقاومت و آرمان‌های مردم فلسطین در برابر اشغالگران انجام دهند.

تبون با اعلام کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری الجزایر به فلسطین، گفت: «ما در تلاشیم تا رسیدگی به مسئله فلسطین را در مرکز اولویت‌های نشست آتی سران کشورهای عربی قرار دهیم و در حال آماده شدن برای پذیرش این مسئله هستیم.»

در این دیدار، محمود عباس و تبون در مورد آخرین تحولات سیاسی مرتبط با موضوع فلسطین و اقدامات اشغالگران که شانس صلح و راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

محمود عباس نیز مواضع حمایتی الجزایر از آرمان و ملت فلسطین در تمامی مجامع بین المللی را ارزشمند دانست و برای الجزایر و مردم آن آرزوی پیشرفت و سعادت کرد.

چندی پیش نیز عبدالمجید تبون به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین طی سخنانی از سازمان ملل متحد خواسته بود به مسئولیت خود در برخورداری ملت فلسطین برای احقاق حقوق مشروع خود و باز پس گیری اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار