معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت قم:

ثبت اطلاعات کالا‌ها در سامانه جامع تجارت قم الزامی است

پروان گفت:فعالان اقتصادی که اطلاعات کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکنند،کالاهایشان قاچاق محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پروان،معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت قم  با بیان این که فعالان اقتصادی با ورود به پایگاه اینترنتی سامانه تجارت به نشانی www.ntsw.ir می توانند اطلاعات کالا‌های خود را ثبت کنند ،گفت: با ثبت کالا در این سامانه، اطلاعات مربوط به آن کالا از زمان تامین تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، رصد می‌شود.

او افزود: در مرحله اول از ثبت اطلاعات کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، فعالان اقتصادی گروه کالا‌های اساسی، محصولات سلولزی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی، فلزات، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، روغن موتور و لاستیک موظف بودند اطلاعات کالا‌های اساسی خود را ثبت کنند و کسانی که در این گروه‌های کالایی هنوز موفق به ثبت اطلاعات نشده اند باید در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت قم افزود: گروه‌های کالایی دیگر مانند غلات، حبوبات، مواد پروتئینی، لبنیات و نوشیدنی‌ها، لوازم التحریر، پوشاک تا پایان آذر و میوه و صیفی جات هم تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

او تاکید کرد:فعالان اقتصادی که نسبت به ثبت اطلاعات کالای خود در فرصت تعیین شده اقدام نکنند، مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شوند.

 پروان ابراز امیدواری کرد با همکاری فعالان اقتصادی در ثبت اطلاعات کالای خود در این سامانه، از احتکار و قاچاق کالا جلوگیری، موجودی کالا در انبار‌ها به طور دقیق در سراسر کشور رصد و توزیع عادلانه محقق شود.

گفتنی است: سامانه جامع تجارت از سال گذشته ایجاد شده و تاکنون اطلاعات ۶ هزار و ۵۴۹ فعال اقتصادی اطلاعات کالای خود را در این سامانه ثبت کرده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار