اولین ارتباط لیزری ناسا با فضا به تعویق افتاد

به گفته ناسا، اولین ارتباط لیزری این سازمان با فضا به دلیل نقص فنی با تاخیر همراه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از upi، طرح نیروی فضایی آمریکا برای پرتاب تعدادی از ماهواره‌های آزمایشی، از جمله یک فضاپیمای لیزری ناسا، به تعویق افتاد. به گفته مقامات، این تعویق ناشی از شناسایی نشتی در سیستم ذخیره‌سازی زمینی پیشران موشک بوده است.

ناسا در این باره گفته بود که تیم پرتاب، سیستم ذخیره سازی را تعمیر کرده، اما به زمان بیشتری نیاز دارد تا یکپارچگی نمونه سوخت را قبل از عملیات مخزن بررسی کند. سرهنگ کارلوس کوئینونز، مدیر برنامه آزمایش فضایی گفت که این ماموریت قبلاً نیز به دلایل مختلف از تابستان تاکنون به تعویق افتاده بود. گفتنی است که ناسا حدود ۳۲۰ میلیون دلار را برای کمک به این فضاپیمای نمایش Relay ارتباطات لیزری، هزینه کرده است.

ارتباط لیزری ناسا با فضا

معمار بخش اکتشاف و ارتباطات فضایی ناسا در این باره گفت: "این ماموریت نشان می‌دهد که چگونه مقادیر عظیمی از داده‌ها از مدار‌های بلند در فضا، از جمله ویدئو‌های طولانی با وضوح بالا، در عرض چند ثانیه با استفاده از پرتو‌های نور لیزر به زمین ارسال می‌شود. چنین ارتباطات لیزری از نظر زمان و مقدار داده‌ای که می‌تواند از فضا ارسال کند، امواج رادیویی را تحت الشعاع قرار می‌دهد."


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار