رونمایی از دستاورد‌های جدید دانش بنیان گیلان

از ۵ دستاورد جدید شرکت‌ های دانش بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش گیلان رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی باستی، رییس پارک علم و فناوری گیلان نیز در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فن آوری جدید دانش بنیان گیلان گفت: این نمایشگاه امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با آدرس www.gil-expo.ir از غرفه‌های ۲۱۰گانه‌ی این نمایشگاه مجازی بازدید کنند.

او افزود: این نمایشگاه ۳۸غرفه دارد و در آن علاوه بر ۲۷دستگاه دولتی، ۸ استارتآپ و ۳شرکت صنعتی نیز مشارکت دارند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: از مجموع یکصد طرح فن اورانه‌ی نمایشگاه امسال فقط ۵طرح بشکل فیزیکی رونمایی شد و ۹۵طرح دیگر در نمایشگاه مجازی قابل رویت و پیگیری ست.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در حاشیه‌ی بازدید از این نمایشگاه بر ضرورت حمایت مجدانه از طرح‌های دانش بنیان و فن آور تاکید کرد و تصریح کرد: تجاری سازی ایده‌های نو و بومی، ضمن رفع نیاز‌های داخل، زمینه‌ی ارزآوری را در شرایط تحریمی فراهم خواهد کرد.

او همچنین تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و ارایه‌ی زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان را وظیفه‌ی مجموع دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان عنوان کرد و در یک مورد به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دستور داد تا روند صدور موافقت اصولی برای شرکت‌های دانش بنیان شرکت کننده در این نمایشگاه را تسهیل نماید.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.