فناوری‌های نوین برای افزایش تولید میگوی پرورشی در بوشهر استفاده شود

استاندار بوشهر گفت: اکنون از هر هکتار مزرعه میگوی پرورشی ۴ تن محصول برداشت می‌شود که باید با استفاده از فناوری‌های جدید این میزان افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با تولیدکنندگان مولد میگوی پرورشی استان با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در پرورش میگو، بیان کرد: تولید میگوی پرورشی در هر هکتار به‌صورت متوسط ۴ تن است که باید با استفاده از فناوری‌های جدید عملکرد تولید افزایش یابد و شرایطی فراهم شود تا پرورش‌دهندگان میگو سالانه ۲ بار محصول برداشت کنند.

او، شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو را استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم عنوان کرد که تولید این آبزی را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه این استان در اجرای طرح‌های آبزی پروری و خرما، تشکیل قرارگاه تخصصی سیاست‌گذاری پرورش ماهی، میگو و تولید خرما در استان را خواستار شد.

محمدی‌زاده، مولد میگو را یکی از زیرساخت‌های مهم در پرورش میگو برشمرد و گفت: باید در زمینه تولید مولد میگوی عاری از بیماری اقدام شود و در این خصوص باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

او تقویت مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو را ضروری دانست و عنوان کرد: باید بر اساس مطالبات تولیدکنندگان راهکار‌های اساسی برای حمایت از این قشر تدوین و عملیاتی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.