آغاز اجرای طرح آمارگیری از بهره‌برداران زراعی استان اردبیل

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: طرح آمارگیری از بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبرز دهقان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار در این حوزه جزو نمونه‌های آمارگیری محسوب می‌شوند که با تلاش ۲۰ آمارگیر به صورت تلفنی و یا حضوری اطلاعات موردنظر را جمع آوری می‌کنند.

او زمان اجرای این طرح آمارگیری را ۲ ماه اعلام کرد و گفت: در کنار ۲۰ آمارگیر چهار نفر بازبین و یک نفر کارشناس مسئول در این زمینه کمک کار و یاریگر آمارگیران می‌باشند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال در استان‌ها اجرا می‌شود که در سال ۷۲، ۸۲ و ۹۲ سرشماری بخش کشاورزی انجام شده و در سال ۱۴۰۲ نیز آمارگیری کشاورزی اجرا می‌شود.

دهقان بیان کرد: در کنار آمارگیری ۱۰ ساله در این بخش هر ۲ سال یکبار نیز طرح آمارگیری از خانوار‌ها و بهره‌برداران زراعی انجام می‌شود تا اطلاعات دقیق و به روز باشد.

او افزود: در این آمارگیری میزان سکونت و اشتغال روستائیان در بخش زراعت، باغ، دام، میزان مهاجرت و ورود بهره برداران جدید به این بخش مشخص شده و از ظرفیت تولید در این بخش آمار و اطلاعات دقیقی به دست می‌آید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: به غیر از اطلاعات شخصی خانوار‌ها مابقی اطلاعات و شاخص‌های آمارگیری اقتصادی، کشاورزی و اشتغال سایر حوزه‌ها در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌گیرد.

دهقان آمارگیری از شاخص کالا‌ها و قیمت مصرفی کالا‌ها را یادآور شد و گفت: در آبان ماه شاخص کل در کشور ۳۷۳ درصد، ولی در استان این رقم ۳۷۱ درصد بوده که این شرایط نشان از افزایش هزینه سبد خانوارهاست.

او عمده اطلاعات به دست آمده را مربوط به کالا‌های مصرفی و مواد غذایی اعلام کرد و گفت: کالا‌های دخانی و خوراکی بیشتر از سایر کالا‌ها در تورم تاثیرگذار هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه در کشور ۳۵.۷ و در استان ۳۷.۲ بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.