واکسیناسیون ۸ هزار سگ در قزوین علیه هاری

مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین از واکسیناسیون 8 هزار قلاده سگ صاحبدار در استان علیه بیماری هاری خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مصطفی صالحی مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: حدود ۱۰ هزار قلاده سگ دارای صاحب در استان شناسایی شده است که از این تعداد هشت هزار سگ علیه هاری واکسیناسیون شده اند.

صالحی  افزود: افزایش جمعیت حیوانات ناقل بیماری به خصوص سگ و گربه ها یکی از معضلات مطرح در استان است که البته گزش و انتقال بیماری از سگ های صاحب دار بیش از سگ های بلاصاحب است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سگ ها و گربه ها به یکی از چالش‌های مهم در استان تبدیل شده است،اظهار داشت: در راستای کنترل جمعیت حیوانات دستورات لازم برای زنده گیری، واکسیناسیون و قلاده گذاری به شهرداری ها و دهیاری ها ابلاغ شده است و عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها در این خصوص رصد شده است.

صالحی با ذکر اینکه ایجاد وحدت بین دستگاه های ذیربط استان نقش به سزایی در کاهش جمعیت حیوانات ناقل بیماری دارد،تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما شاهد حضور حیوانات بلاصاحب به خصوص گربه ها و سگ ها در داخل شهرها هستیم که این موضوع می‌تواند همچون سال‌های گذشته باعث بروز برخی مشکلات و همچنین افزایش گزش ها شود.

وی با بیان اینکه در بحث کنترل حیوانات ناقل بیماری نباید نگاه احساسی به این موضوع داشت،افزود: بسیاری از شهروندان با غذا رسانی به حیوانات در خارج و داخل شهر چرخه حیات و زاد و ولد این حیوانات را تحت تاثیر قرار می دهند.

صالحی افزود: بر اساس گفته کارشناسان حیواناتی‌ که از دریافت غذای کافی برخوردار باشند می‌توانند در سال ۲ بار زاد و ولد کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین با اشاره به ایجاد یک کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب،گفت: داشتن فضایی مناسب برای ساماندهی این حیوانات یکی از نیازهای استان است که امیدواریم هر چه زودتر مرتفع شود.

وی همچنین اظهار داشت: بخشی از امور کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در گرو همکاری دستگاه های دولتی است وبخش دیگر و مهم آن وابسته به آموزش‌های شهروندی است که در این خصوص از رسانه ها تقاضا داریم پای کار باشند و آموزش های لازم در برخورد با حیوانات ناقل بیماری را به شهروندان بازنشر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.