شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد مالزی:

دورویی آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات اخیر وین آشکار شد

شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد مالزی اعلام کرد دورویی آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات وین برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ایران آشکار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد مالزی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در حساب فیس بوک خود منتشر کرد و به امضای عزمی عبدالحمید، رئیس این شورا رسید؛ درباره این دور مذاکرات وین نوشت: «اسرائیل اکنون خصلت استعماری آشکار خود را به عنوان رژیمی مافوق آمریکا نشان داد وقتی که نخست‌وزیر این رژیم از آمریکا خواست مذاکرات هسته‌ای ایران را به سرعت متوقف کند. این امر به تنهایی نشان می‌دهد آمریکا چگونه به ابزار دیکته رژیم صهیونیستی برای توافق هسته‌ای ایران تبدیل شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اسرائیل است که برای ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکا سیاه‌نمایی می‌کند تا تسلیم خواسته‌های صهیونیست‌ها شوند.چرا آمریکا باید همیشه تابع دستور اسرائیل باشد؟»

این بیانیه اعلام کرد: «گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران اخیراً غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را با سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تأسیسات فردو آغاز کرده است. ایران حق حاکمیتی بر فناوری هسته‌ای که توسعه می‌دهد؛ دارد. ما بر این عقیده هستیم که ایران حق دارد از خود در برابر هرگونه حمله مورد انتظار قدرت‌های خارجی دفاع کند. جهان به هیچ علتی نباید به اسرائیل اجازه جنگ دهد و اینکه اهداف خود را در مورد توافق هسته‌ای دیکته کند. حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای اسرائیل واضح است و هیچ ابایی در برابر اسرائیل برای توسعه زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی خود ندارد. چگونه می‌توان به خاورمیانه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی دست یافت؟ در حالی که آمریکا سیاست استاندارد دوگانه‌ای را به نفع تسلیحات هسته‌ای اسرائیل اعمال می‌کند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به عدم تلاش قدرت های بزرگ برای احیای برجام آمده است: «اسرائیل همه تلاش خود را برای تضعیف تلاش‌های قدرت‌های بزرگ برای دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته‌ای انجام داده است. رژیم اسرائیل به داشتن سلاح‌های هسته‌ای به شدت اعتقاد دارد. تخمین زده می‌شود که در انبار‌های اسرائیل بین ۸۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای وجود داشته باشد. از آنجا که مذاکرات وین با هیچ تصمیم مهمی به پایان نرسیده است، ایران شجاعانه پیشنهادی را ارائه کرده است تا از سوی طرف‌های مورد نظر پذیرفته شود. بدیهی است که ایران در استدلال خود برای مذاکره برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا منطقی است.»

شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد مالزی یک نهاد اسلامی و مهم با دیدگاه استکبار ستیز است و رژیم صهیونیستی را رژیمی نامشروع و جعلی می‌داند. این نهاد تاکنون بیانیه‌های زیادی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین منتشر کرده است.

دور هفتم از مذاکرات ۴+۱ که به دلیل روی کار آمدن دولت جدید در ایران با تاخیر چند ماه ۸ آذر آغاز شده بود بعد از چهار مذاکره و ارائه پیش‌نویس‌های ایران به طرف‌های مقابل در تاریخ ۱۲ آذرماه به پایان رسید تا هیئت‌های حاضر در وین به کشور‌های خود رفته و بعد از گفتگو با مقامات برای ازسرگیری مذاکرات به اتریش بازگردند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تایید کرده بود مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در ۲۹ نوامبر در وین آغاز شد، به دلایل فنی دچار یک وقفه شده؛ اما قرار است هفته آینده از سر گرفته شود.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران نیز در مصاحبه با المیادین اعلام کرد پیشنهاد‌های تهران به کشور‌های عضو برجام قابل رد نیست، زیرا بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است. هیئت ایرانی پس از ارائه این پیشنهاد‌ها چند نشست با طرف‌های برجام داشته است و منتظر پاسخ و دلایل قانونی کشور‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
احسنت ، بارک الله، سلام الله علیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
لایک
آخرین اخبار