عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت‌های ویژه اصفهان نیازمند انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی استان اصفهان در معرض خطرات جدی قرار گرفته ما به وزیر میراث فرهنگی پیشنهاد دادیم که برای استان اصفهان مدیرکل ویژه تعیین شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اصفهان گفت: من چندین بار از آقای ضرغامی، وزیر میراث دعوت کردم که به اصفهان سفر کنند و ایشان هم نسبت به این موضوع مصمم بودند، اما سفر خود را موکول کردند به پس از انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان که هنوز مدیرکل تعیین نشده و بنابراین جزئیات سفر وزیر میراث به اصفهان هنوز مشخص نیست.

وی پیرامون شرایط مدیرکل جدید گفت: پیشنهادی که من زمانی که آقای ضرغامی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس و کمیسیون فرهنگی آمدند به ایشان دادم و ایشان هم نسبتاً با آن موافق بود و همچنین در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به اصفهان همه اعضای این کمیسیون نسبت آن نظر مثبت داشتند، تعیین اداره‌کل میراث فرهنگی استان به عنوان اداره‌کل ویژه و مدیرکل میراث اصفهان به عنوان مدیرکل ویژه بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل این موضوع این است که اصفهان هم در زمینه میراث فرهنگی گستره وسیعی را در بر می‌گیرد هم در زمینه صنایع دستی، شاخه‌ها و رشته‌های بسیار متنوع صنایع دستی در آن وجود دارد و هم از نظر گردشگری ظرفیت و زمینه و پتانسیل بالایی دارد و بنابراین اعضای کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیدند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان باید به طور ویژه اداره شود.

وی در توضیح مدیرکل ویژه میراث فرهنگی گفت: مثل استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان که استاندار ویژه برای آن‌ها تعیین شد، پیشنهاد کردیم که مدیرکل ویژه برای اصفهان تعیین شود؛ این مدیرکل ویژه می‌تواند حکم مشاور وزیر داشته باشد، اختیاراتی بیشتر داشته باشد، به صورت چند اداره‌ای اداره شود و  امتیازاتی از این دست البته این‌ها همه درخواست ما بوده و امیدواریم آقای ضرغامی توجه کرده و قبول کنند.

بانکی‌پور با بیان اینکه میراث فرهنگی اصفهان در خطر است گفت: انتظاری که ما از وزارت میراث فرهنگی داریم، رسیدگی جدی به آثار و میراث تاریخی اصفهان است که در معرض خطرات جدی از جمله فرونشست قرار گرفته‌اند. همچنین با توجه به اینکه میراث و آثار ارزشمندی در شرق استان اصفهان بی‌صاحب و رها مانده‌اند از وزارت میراث فرهنگی خواسته‌ایم که اداره میراث فرهنگی چهار شهرستان جدیدی که در اصفهان تشکیل شده‌اند، هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی درباره زمان تعیین مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ظاهرا وزیر میراث فرهنگی گزینه خود را انتخاب کرده و اکنون منتظر تایید استانداری است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.