مدیر بنیاد علوی ملکشاهی مطرح کرد؛

گردش مالی ۸۰ میلیارد ریالی صندوق‌های بنیاد علوی در ملکشاهی

میرزایی زاده گفت: گردش مالی از طریق صندوق‌های تشکیل شده با حمایت مالی بنیاد علوی در شهرستان ملکشاهی به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بهزاد میرزایی زاده مدیر بنیاد علوی ملکشاهی گفت: یکی از اهداف اصلی این بنیاد توانمندسازی محرومان و اشتغالزایی بوده که بخشی از این جامعه هدف مناطق روستایی هستند که مهارت و توانایی کار را دارند، ولی سرمایه‌ای برای انجام کار ندارند.

او ادامه داد: در این زمینه از طریق بنیاد علوی تعدادی صندوق در روستا‌های شهرستان ملکشاهی راه اندازی که در واقع یک کار گروهی است و اعضا در کنار هم مبالغی به حساب صندوق واریز می‌کنند تا در آینده به صورت وام از آن استفاده کنند.

مدیر بنیاد علوی ملکشاهی تاکید کرد: بنیاد با ایجاد این صندوق‌ها در روستا‌ها خدمات مشاوره و دوره‌های آموزشی برگزار تا مردم بتوانند بعد از آموزش‌های لازم از مزایای این طرح استفاده کنند.

میرزایی زاده بیان کرد: به دنبال مذاکراتی که با بنیاد علوی در مرکز صورت گرفته تسهیلاتی در اختیار این بنیاد قرار می‌دهد که در ازای میزان آورده مردم به همان میزان نیز بنیاد اعتبار به صندوق واریز می‌کند.

او یادآور شد: شرایط عضویت در این صندوق هم این است که هر کدام از افراد ساکن در روستا ماهیانه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال آورده داشته باشد و به ازای همان میزان بنیاد هم همان مبلغ را به عنوان کمک به صندوق واریز تا اعضا آن به صورت وام از آن استفاده کنند.

مدیر بنیاد علوی ملکشاهی با ذکر اینکه برای تشکیل صندوق باید سه گروه ۱۰ نفره وجود داشته باشد و هر گروه یک سر گروه داشته که وظیفه امضا برداشت و واریز پول را بر عهده دارد افزود: در اصل این صندوق متعلق به خود مردم است و فقط بنیاد به عنوان یک ناظر کار‌های اداری و آموزشی برای مردم انجام تا آن‌ها بتوانند کار‌های خود را بدرستی پیش ببرند.

میرزایی زاده با ذکر اینکه هم اینک در مجموع ۳۰ صندوق در روستا‌های شهرستان ملکشاهی فعالیت دارند افزود: هم اینک از مجموع ۲ هزار و ۱۷۶ خانوار در ملکشاهی، یک هزار و ۲۴۱ خانوار در صندوق‌های این بنیاد عضویت داشته که ۲ هزار نفر تاکنون تسهیلات خرد دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.