کلزا کاران برای جلوگیری از خسارت آفات چه کنند؟

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان هفته ای حداقل ۲ بار از مزارع کلزا بازدید و درصورت مشاهده علف هرز و بیماری اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: در مزارع کلزا ،از علی آبادکتول به غرب استان تراکم علف هرز سمج چچم وجود دارد که این علف هرز تا مرحله ۶ برگی درحد کنترل است.

او ادامه داد: بعد از این مرحله کارایی سموم کمتر می‌شود و بهترین زمان مبارزه با میانگین حرارت ۱۲درجه سانتیگراد در شب و روز است.

حق نما گفت:کشاورزان شهرستان‌های رامیان و بندرگز، مراقب علف هرز مهاجم شمعدانی برگ بریده باشند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: غیر از علف کش پیش رویشی، هیچ علف کش دیگری وجود ندارد.

او گفت: با بارندگی‌ها در برخی نقاط استان، هوا مساعد برای فعالیت حلزون است که به محض مشاهده، برای جلوگیری از خسارت اقتصادی طعمه پاشی صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: با ادامه شرایط آفتابی چند روز آینده احتمال به یقین خصوصا آن دسته از کشاورزانی که ضدعفونی بذر برای کک نباتی را انجام نداده اند شروع خسارت این آفت دور از انتظار نیست.

او گفت:به محض رویت بیماری فوما در سطح برگ برای جلوگیری و کنترل این بیماری قبل از اینکه به ساقه بزند استفاده از سموم  با آب توصیه می‌شود.

حق نما گفت:کشاورزان هفته‌ای حداقل ۲ بار از مزرعه خود بازدید و درصورت بروز هر مشکل به نزدیکترین مرکز خدمات یا کلینیک گیاه پزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.